Gyártók Magyar motorral vezettük az új Corsát

Magyar motorral vezettük az új Corsát

Biró Csongor | 2014.10.22 17:02

Magyar motorral vezettük az új Corsát

Felnőtt az Opel Corsa, ötödik generációja igazi családi autó. Magyar motorral és intelligens megoldásokkal tettük próbára.

Hirdetés
Bemutató Frankfurtban

Biztos futómű

A Corsa újonnan fejlesztett futóművében egyetlen alkatrész sem maradt a régi. A jármű súlypontja öt milliméterrel mélyebbre került, a stabilitást új geometria és merevebb bölcső fokozza – jobb lett a legördülés, a kormányreakció és a sajátkormányzási viselkedés. Eredményképpen az ötödik generációs Corsa biztosan fekszik a kanyarban, elnyeli az úthibákat Városban feltűnően stabilan viselkedett az autó, még az extrém kanyarodási próbákat is gond nélkül teljesítette. Autópályán, erős szélben már nehezebb volt úton tartani, szorítani kellett a kormányt, igaz, a tempó néhol meghaladta a 150 kilométer/órát. A nagy sebesség kihozza a Corsából a kisautót, a belső térkínálat és a komfort egyébként vetekszik a kompakt kategóriáéval.

Jól néz ki az új Opel Corsa

Magyar motorral

Friss fejlesztésű háromhengeres, közvetlen benzinbefecskendezésű szentgotthárdi turbómotorjáról már több cikkben beszámoltunk, legutóbb az Opel Adam Rocksban teszteltük. Az alumíniumból készült, ellenirányban járó kiegyensúlyozó tengellyel ellátott, 1.0 Ecotec Direct Injection Turbo erőforrást két teljesítménylépcsővel – 66 kW/90 LE és 85 kW/115 LE – gyártják. Mindkettő teljesíti az Euro 6-os normát, a 66 kW/90 LE változat fogyasztása a sajtóanyag szerint 4,3 liter/100 kilométer vegyes használatban, szén-dioxid-kibocsátása 100 gramm/kilométer. Az új motor nemcsak csendes járásával tűnik ki, hanem a már alacsony fordulatszámon elérhető nyomatékkal, amely egységesen 170 newtonméter, 1800 percenkénti fordulatnál. Tesztünkben az erősebb változatot faggattuk, átlagfogyasztása 6,2 literre adódott. A mindennapokban elég dinamikus, kilencvennél 2200-at forog a főtengely, 130-nál 3200-at.

Szentgotthárdi kód a motortérben

A gotthárdi motorok mellett kapható az új Opel Corsa 1,2 és 1,4 literes négyhengeresekkel is. Újdonság a programban az Aspernben készülő 1,4-es benzines turbó, amely 74 kW/100 LE és 1850-3500 fordulat/percnél kifejtett 200 newtonméter leadására képes. Szintén Euro 6-osra átdolgozott két 1.3 CDTI dízel (55 kW/75 LE és 70 kW/95 LE) egészíti ki a palettát.

Az új Corsa gyártása az év végétől Eisenachban és Zaragozában kezdődik meg, itthon rendelni 2,99 millió forintos kedvezményes ártól lehet (háromajtós, 1,2 literes 70 lovas benzines alapkivitel Selection felszereléssel; ötajtós Enjoy felszereltségű változat 115 lovas benzines turbómotorral, hatsebességes kézi váltóval és stop-starttal 4,053 millió forint), az első példányok januárban érkeznek a kereskedésekbe és a tulajdonosokhoz.

Takács Péter pecsétjét viselte a tesztelt kocsi motorja

Vonzó külalak, gazdag felszereltség

A Corsa áttervezett frontjának szárny-alakú fényszórója, LED-es nappali világítása, trapéz-hűtőmaszkja magára vonja a figyelmet. Nyúlánkabb és atletikusabb lett a hátsó rész is. A 4,02 méteres kocsi öt személynek nyújt férőhelyet, három- és családbarát ötajtós kivitelben kapható jövő év első hónapjától. Kifejezetten mutatós és jól használható a belső tér, a héthüvelykes szórakoztató és információs rendszer okostelefonról is vezérelhető, a navigáció ugyanakkor nem elég gyors, nem elég pontos és a kijelző túl mélyre került a középkonzolon, nehezen követhető vezetés közben. A központi kijelző ugyanakkor átlátható, szép a grafikája és nagyon informatív.

Parkolásnál hasznos a széria City mód, amely gombnyomásra teszi könnyűvé a kormányzást kis sebességnél, a szintén alapfelszerelés emelkedőn elindulási asszisztens pedig két másodpercig nem engedi visszagurulni az autót.

Számos olyan kellemes opciót kínál az új Opel Corsa, amely csak nagyobb kocsikból volt ismerős. Az automatikusan kormányzó továbbfejlesztett parkolóasszisztens gombnyomással aktiválható, ultrahangos érzékelőivel felismeri az alkalmas üres helyet, kiszámítja a szükséges manővert, és beáll a járdához képest merőlegesen vagy párhuzamosan. Hozzá tartozik a holttér-figyelmeztető, amely szintén ultrahanggal tapogatja le az autótól balra és jobbra eső háromméteres területet, nincs-e ott a vezetőnek láthatatlan akadály. Ha másik jármű érkezik oda, jelzőfény villan fel a megfelelő oldali külső tükörben. Tovább fokozza a biztonságot a második generációs Opel frontkamera jelzőtábla-felismerője, távfény- és sávtartó asszisztense, valamint követési távolság jelzője és ütközésveszély-figyelmeztetése. Ezen felül a Corsa elérhető bixenon világítással is, amely a kanyarfényszórót is magában foglalja.

Kiemelt Partnereink