Gyártók Magát is szidta Winterkorn

Magát is szidta Winterkorn

Biró Csongor | 2015.04.08 13:24

Magát is szidta Winterkorn

Martin Winterkorn nem nézi tétlenül, ahogy az amerikai vásárlók elhagyják a Volkswagen márkát. A vállalatvezető személyes felelősséget érez, hogy túlságosan elkényelmesedtek az USA-ban.

Hirdetés

Az Amerikában épített előző Passat sikerétől megrészegült a Volkswagen vezetése és az önteltség megakadályozta a tisztánlátást. Ezt maga Martin Winterkorn nyilatkozta egy német lapban még márciusban, ezzel magyarázva, miért veszítették el minden tízedik vásárlójukat az Amerikai Egyesült Államokban. Ráadásul egy növekvő 2014-es piacon.

"Nem törődtünk a jövőnkkel és most ennek megfizetjük az árát. Túl sokat ültünk az amerikai Passat babérjain és nem készültünk megfelelő válaszra japán konkurenseinknek, akik gyorsan kihozták megújult Camryaikat, Accordjaikat. Az amerikaik háromévente új kocsikat akarnak. Nekünk fel kellett volna újítanunk a sikeres Passatunkat" - nyilatkozta a PS Weltnek.

A Spiegel szerint a magyar ősökkel büszkélkedő Winterkorn már tavaly októberben megfeddte amerikai beosztottait, akik szavaival élve, ott kellett volna ugráljanak az íróasztalán, hogy javítsanak a Passat gyenge pontjain. Ő is hibásnak tartja magát, mert ebben az időszakban csak a piaci sikerek érdekelték, kevésbé a termékek erőssége. Az amerikai kudarcból tanult is: fel kell gyorsítani a modellek életciklusát és új SUV modelleket kell az amerikai piacra bevezetni. Ezekből kettő is érkezik rövid időn belül.

Winterkorn azt is elmondta a Die Welt autós mellékletében, hogy még mindig hiányzik egy húzómodelljük az amerikai piacon. Valami, ami jobban megfelel az amerikai ízlésvilágnak és hangulatnak ,mint a Passat vagy a Jetta, amelyek kiváló autók, de nem hatnak az amerikaiak lelki világára, érzelmeikre.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink