Gyártók Lelépett az Audi motorfejlesztési főnöke

Lelépett az Audi motorfejlesztési főnöke

autopro.hu | 2015.06.17 11:02

Lelépett az Audi motorfejlesztési főnöke

Stefan Knirsch nemrég még szakportálunknak nyilatkozott a négykarikások erőforrásairól, ám a napokban otthagyta a vezetői széket, önként. A gyártó egyelőre nem közölte, megtalálták-e az utódját.

Elhagyja az Audi AG kötelékét a korábban a Porsche minőségügyi és motorfejlesztési vezetője dolgozó szakember. Távozásának oka összefüggésben állhat a német autógyártó elektromos hajtások felé fordulásával és a sofőr nélküli technológia fejlesztéseivel.

Májusban Győrben járt Stefan Knirsh, szakportálunk akkor beszélgetett vele

Stefan Knirsh 2013 óta felelt az Audi hajtásláncainak fejlesztésért. Önkéntes távozásának szándékát a vállalat is megerősítette.

- A következő öt év alatt az erőforráson belüli átalakításokkal további 10-15 százalékos energia-megtakarítást tudunk majd elérni. Egyúttal növeljük az erőforrások teljesítményét. Dolgozunk továbbá a villamosítási technológiákon: 2014-ben mutattuk be az Audi A3 e-tron változatát, nem is olyan régen pedig az Audi Q7-es e-tron verzióját hathengeres dízelmotorral, plug-in-hibrid kivitelben. Terveink szerint a jövőben évente egy új hibridmotorral jelentkezünk - nyilatkozta munkatársunknak egy hónapja a most távozó vezető.

Néhány éve iparági elemzők élesen kritizálják a márkák, miután mottója – Vorsprung durch Technik / A haladás technikája – ellenére vonakodik nyitni az új technológiák irányába.

Márpedig lépniük kell, hiszen a verseny cseppet sem hagyott alább a házi riválisokkal. A Mercedes-Benz ott liheg a sarkukban: az év első öt hónapjában 14 százalékot nőttek a stuttgartiak értékesítései, az ingolstadtiak eközben csak 4,3 százaléknyit növekedtek. Még így is megvan a második hely az Audinak, de a 745 ezres értékesítés a Mercedes-Benz 729 ezres értékével szemben közel mozog a hibahatárhoz.

Változtatnia kell tehát az Audinak, s úgy tűnik, az irányváltás áldozatokkal is jár.

Kiemelt Partnereink