Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Már dolgoznak a szegedi BYD-gyár építkezésén
2024.04.23 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leállnak az autógyárak, téli álomba merül a magyar ipar
Aggodalomra semmi ok: a szokásos év végi termelési szünetről van szó, ami nem tart tovább néhány hétnél.
A világ járműgyártási trendjéhez igazodva a három hazai autógyártó vállalat ismét leállítja termelését az év utolsó napjaiban. Amint korábban megírtuk, a Magyar Suzuki esetében ez a gyártási pihenőidő biztosan nem telik tétlenül, ugyanis ekkor végzik el a Vitara modell sorozatgyártásának megindulásához szükséges módosítások egy részét.
A japán gyártóval együtt az Audi is tartott nyári leállást, amely meg is látszott a nemzeti ipari produkcióban – hiába, a járműgyártás a teljes hazai termelés bő negyedét adja, amint erre a Napi.hu elemzése is rámutat.
A Mercedes-Benz kecskeméti gyárában 2014. december 21. és 2015. január 6. között szünetel a termelés. Mint emlékeztetnek, a leállás nincs hatással a tervezett gyártási darabszámok teljesítésére.
Esztergomban a már említett indok miatt hosszabb időre álltak le a gyártósorok: már december 15-én kezdetét vette a „téli szünet”, ami január 5-ig tart.
Az Audi Hungaria győri gyárában a járműgyártás terén december 24-től és 2015 első hetéig tart a pihenő.
Miután ágazaton belül 2014 augusztusában a leállások miatt havi összevetésben 32 százalékkal esett a járműipar termelési értéke, amit szeptemberben közel 50 százalékos, tehát igen jelentős növekedés követett, az idei év végén és a jövő év elején is visszaesésre lehet számítani a járműipar és a teljes hazai ipar teljesítményét illetően egyaránt.
Ha tehát a későbbiekben furcsa „völgyet” vélünk majd felfedezni a magyar gazdaság teljesítményében az évváltás környékére visszatekintve, remélhetőleg csak a hazai autógyárak szokásos leállásának hatását érzékelhetjük, amit várhatóan felívelés követ.
Ami mégis izgalmassá teszi az idei évzárást, s az előbbi feltételes módot indokolja, az a meglehetősen bizonytalan világgazdasági helyzet, amely hazánk növekedésére is hatással lehet. Zuhanó olajár, vészesen gyengülő rubel, rendre erősödő dollár – ezek mind odakerülnek a fa alá.