Gyártók Küspert: Szentgotthárd lesz az Opel növekedésének motorja

Küspert: Szentgotthárd lesz az Opel növekedésének motorja

Biró Csongor | 2014.07.30 11:08

Küspert: Szentgotthárd lesz az Opel növekedésének motorja

Az Opel nyolc hónapja újította meg menedzsmentjét, új gazdasági és - az Opel Group szervezet múlt heti megalakulása óta - új jogi vezérfonalak mentén határozza meg önmagát, termékeit, jövőjét és a fejlődés irányát. A menetelés sikerében komoly fejezetet szánnak a szentgotthárdi gyárnak - erről is beszélt lapunknak Peter Christian Küspert, az Opel Group igazgatóságának tagja, kereskedelmi igazgatója.

Hirdetés

A korábban a Daimlernél sok évet lehúzó autóipari szakember novemberben vette át az Opel kereskedelmi irányítását. Az azóta eltelt időszakot eredményesnek nevezte, kiemelte a Mokka kedvező fogadtatását, az Opel Adam nyugat-európai sikerét, valamint megerősítette, hogy a 2018-ig érkező 27 új modell többségét magyar, szentgotthárdi motor hajtja majd. Küspert kérdésünkre elmondta, hogy nagyon elégedettek a magyar motorgyár teljesítményével. Úgy fogalmazott, hogy az Opel növekedésének a motorja képletesen a szentgotthárdi motorgyár, ahol a jövőben újabb erőforrások gyártása várható.

Peter Christian Küspert, Koncz Gábor, az Opel Magyarország igazgatója, Matthias Seidl, Szörényi András újságíró, Dános András PR-igazgató, Wolf Károly, az Opel regionális vezetője a budaörsi sajtóbeszélgetésen

Kedvezőtlen folyamatokról is beszélt az Opel igazgatóságának tagja: az Oroszországgal szemben bevezetett kereskedelmi szankciók megtépázzák az egyébként is lecsúszó orosz-német gazdasági kapcsolatokat, ahogy a romló török gazdaság és kiszélesedő válságzónák is rossz hatással vannak a bimbózó Opel-kereskedelemre. A Peter Christian Küspertet közép-kelet-európai ismerkedési körútjára elkísérő Matthias Seidl, az Opel Közép- és Kelet-Európáért, valamint a nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója elmondta, hogy eredményes tárgyalásokat folytattak a Közel-Keleten az Opel márka esetleges megjelenéséről, de pozitívak a tapasztalatok Észak- és Dél-Afrikában is. Az igazgató elmondta, hogy térségünk jó eladásai mutatói révén felkerült az Opel büszkeséginek térképére, ahogy a jól teljesítő Németország és Nagy-Britannia mellet Spanyolországban is egyre több Opelt vesznek.

Küspert a jövő Opeljeiről szólva elárulta, hogy bár az új, eljövendő Astra platformján osztozik Chevrolet és Buick modellekkel, de minden ízében Opel marad, ahogy az Opel Amperát felváltó, teljesen új konstrukciójú elektromos autó is, bár miután amerikai fejlesztésen alapul és Kínában is forgalmazzák majd, egyúttal globális termék is lesz. Elárulta, hogy az új Opel Group megalakulásával európai és oroszországi működés mellett az Opel gyártja majd Rüsselsheimban a Buick Astrán alapuló változatát, valamint a Insignia Ausztráliának szánt, Holden néven forgalmazott változatát is.

A legfontosabb újdonságként azt a városi autót, a Corsánál kisebb, az Adamnál nagyobb minit nevezte (a Volkswagen Up! vetélytársát), amely csak ötajtós változatban az árérzékeny piacokon, így Magyarországon is nagy siker lehet. A következő években minden jelenlegi modell megújul, a takarékosabb motorok mellett könnyebb tömegű autókra számíthatunk. Hibridekről egyelőre még nem döntöttek, a technológia Amerikában a nagytestű GM-modelleknél már bevált, az Opel akkor alkalmazza, ha netán nem tudná betartani az egyre szigorodó környezetvédelmi normákat. Addig marad a hagyományos motorok mellett. Jó hír ez Szentgotthárdnak.

A Cadillac márka hazai bevezetéséről nem döntöttek még az Opelnél, de az biztos, hogy a márka nem tervezi, hogy belép a prémium autók versenyébe. Ennek a szegmensnek a vásárlóit kizárólag a Cadillac és nem Opel modellekkel kívánja becserkészni Európában a márka, de a jövőben várhatók prémium jellegű egyedi modellek, lásd az Opel Monza tanulmányt.

Kiemelt Partnereink