Gyártók Kétarcú az új Skoda Yeti

Kétarcú az új Skoda Yeti

autopro.hu | 2013.08.22 10:12

Kétarcú az új Skoda Yeti

Egy Yetiből kettő lesz. Története során először a cseh kompakt SUV két verzióban lesz elérhető: az elegáns és stílusos Škoda Yeti a városi közlekedésre készült, a Yeti Outdoor pedig a kalandokat kedvelőknek. A megújult modellt Frankfurtban mutatják be.

Hirdetés

A sajátos különlegességet az jelenti, hogy most első alkalommal ajánlanak egyszerre két egyéni formatervezésű modellváltozatot: a Škoda kompakt SUV elérhető az elegáns, stílusos városi, valamint a tereputazásokra szánt off-road változatban is. Lényeges különbség figyelhető meg a két változat esetén az orr és a farrész elemei, mint például a lökhárítók, , az oldalvédő díszlécek, az ajtóküszöbök között, melyek vagy a karosszéria színében vagy fekete műanyag kivitelben jelennek meg.

Elegánsan a városban - Yeti City

Mindkét változat orr-része most vízszintesen jobban kihangsúlyozott, és markáns megjelenést kap a hűtőrács is. Újratervezésre kerültek a fényszórók is, opcióként először elérhetők LED nappali menetfénnyel kiegészített bi-xenon fényórók. Összhangban a Škoda új formanyelvével, a fényszórók most négyszögletesek és némileg mélyebben helyezkednek el.

A Yeti farrésze is új formát kapott az autót egyértelműen megkülönböztető hátsó lámpákkal, amelyek továbbra is C alakot formáznak, és ezentúl opcionálisan LED-es változatban is elérhetőek. Az Škoda új formanyelvévelösszhangban a megújult Yeti hátsó részén is megtalálható a két, befelé dőlő, háromszög alakú elem, a Škoda felirat, valamint a megújult logó. Négy új könnyűfém keréktárcsa is elérhető az új Yetihez, valamint bővült a színpaletta is, négy új metálszínnel: a „Holdfehér”, a ”Dzsungel-zöld”, a „Sötétszürke” és a ”Bazalt-barna”. Ez utóbbi kizárólagosan csak a Yeti Laurin&Klement verzióhoz érhető el.

Terepre - Yeti Outdoor

Az első tolatókamerás Škoda

A Yeti a cseh gyártó első olyan modellje, amely opcionálisan tolatókamerával is felszerelthető. Ez az első alkalom, hogy a Yetihez elérhetővé vált az Park Assist legújabb verziója. A rendszer lehetővé teszi, hogy a Yeti mind párhuzamosan, mind merőlegesen parkoljon, sőt párhuzamos parkolóhelyekről ki is tudjon állni. Ugyancsak először érhető el a Yetiben az automatikus nyitási, zárási és indítási rendszer.

Az új Yeti modellek megújult belteret is kaptak: új, 3 küllős kormánykerekeket, új felhasznált anyagokat és kárpitokat, valamint új műszerfalborítást.

A megújult Yeti négy új ’Simply clever’ megoldást is kapott. Újdonság a csomagtérben megtalálató kétoldalú csomagtérpadló, a kivehető LED lámpa, a láthatósági mellény tárolórekesze a vezetőülés akatt vagy az ajtókba helyezhető hulladéktárolók.

A Yeti VarioFlex hátsó ülésrendszere egyedülálló belső variálhatóságot biztosít a Yeti számára. A három hátsó ülés egyenként ledönthető vagy kivehető. A két szélső ülés keresztirányban is mozgatható, amennyiben a középső ülést kivették. Ilyen módon a Yeti egy pillanat alatt ötülésesből négyülésessé alakítható át, több helyet biztosítva a hátsó ülésen helyet foglalóknak.

Továbbra is elérhető opció az összecsukható első utasülés, a ledönthető asztalok az első ülések háttámláján, a különböző, okosan elhelyezett tárolórekeszek és palacktartók. A csomagtér kialakítása során a funkcionalitás abszolút elsődleges szempont volt, mely többek között a rögzítőfüleknek és a kihajtható akasztóknak köszönhető.

Egyetlen más SUV-ban sincs a hátul ülőknek akkora fejterük, mint a ŠKODA Yeti-ben: 1027 milliméter. A csomagtartó mérete alapesetben 416 liter, de ez az összes hátsó ülést kivételével akár 1760 literre is bővíthető.

Hét korszerű motor, első- és összkerékhajtás, manuális és DSG-váltó

Négy dízel- és három benzinmotor áll a megújult Yeti rendelkezésére: mindegyik turbófeltöltésű és közvetlen befecskendezésű, az 1.2 TSI 105 LE-től a 2.0 TDI 170 LE-ig. A Yeti motortól függően az első- vagy összkerékhajtású ötödik generációs Haldex tengelykapcsolóval, illetve automata sebességváltó esetén a korszerű hat- vagy hétsebességes kettős tengelykapcsolású sebességváltóval (DSG) érhető el.

Az elsőkerék-meghajtással és manuális sebességváltóval rendelhető 1.6 TDI 105 LE-s GreenLine változat CO2 kibocsátása mindösszesen 119 g/km. Ez 4,6 liter gázolaj-fogyasztásnak felel meg 100 kilométeren. Mindezen túl három motorváltozat érhető el a Greentec változatban: 1.4 TSI 122 LE, 2.0 TDI 140 LE hatsebességes, manuális váltóval és az 1.6 TDI 105 LE a hétsebességes, kettős tengelykapcsolású sebességváltóval. Még tovább bővült a motor és sebességváltó kombinációk választéka. Az elsőkerék-meghajtású 1.6 TDI 105 LE-s Yeti mostantól egy hétsebességes kettős tengelykapcsolású sebességváltóval (DSG) is elérhető.

Kompromisszumok nélküli biztonság

A Yeti SUV a maximális 5 csillagos minősítést kapta 2009-ben az Euro NCAP törésteszten.

Az első ködfényszórók opcionálisan felszerelhetőek kanyarkövető funkcióval. Az új LED nappali fénnyel kiegészített Bixenon fényszórók megnövelik a gépkocsi láthatóságát és az út megvilágítását a sötétben. Igény esetén rendelkezésre állnak a hegy- és lejtmenet asszisztensek is. Az opciók között megtalálható még a gumiabroncslégnyomás-ellenőrző rendszer is.

Az elektronikusan szabályozott összkerékhajtással és a 180 milliméteres hasmagassággal a kompakt SUV kész bármilyen terep leküzdésére. Az elektronikus differenciálzár (EDL) lehetővé teszi a sima és kényelmes indulást és a tapadást a legváltozatosabb útfelületeken.

A passzív biztonság tekintetében a Yeti akár kilenc légzsákkal is büszkélkedhet. Az Isofix rögzítési pontok biztonságosan rögzítik a gyermeküléseket. Az első ülések hárompontos rögzítésű, övfeszítővel szerelt és magasságállítható biztonsági övei, ill. a szabályozható magasságú fejtámlák egészítik ki a biztonsági csomagot.

Nemzetközi sikertörténet

A Škoda Yetivel a cseh gyártó 2009-ben ünnepelte belépését a kompakt SUV kategóriába. Mára összesen 263 211 Škoda Yetit adtak el (2013. június 30-i adatok). Egyedül 2012-ben a Skoda 87 400 Yeti-t szállított ki, és ez a megelőző évhez képest 24,3 %-os növekedést jelentett. 2013 első felében az egész világon 41 800 Yeti talált gazdára. Európában a kb. 5%-os piacrészesedéssel a Yeti a 10 legjobb eladást produkáló A osztályú SUV modell között van. A cseh piacon szegmensében egyértelműen a vezető helyet birtokolja. Csehországban a Kvasiny üzemben, Oroszországban a Nyizynij Novgorodi gyárban folyik a gyártás és 2013 végére már a kínai Shanghajban is elindul a modell gyártása.

Kiemelt Partnereink