Gyártók Jól fogytak a Jeep járművei

Jól fogytak a Jeep járművei

autopro.hu | 2015.05.25 05:10

Jól fogytak a Jeep járművei

A Jeep 17 hónapja folyamatosan növelte eladásait az európai, közel-keleti és afrikai régióban (EMEA). Ugyanakkor fennállásának legsikeresebb hónapját is zárta, több mint 12 270 eladott gépjárművel, amelyből 2990 darab Olaszországban, 2190 darab az Egyesült Királyságban, 1357 Németországban, 1267 autó pedig a Közel-Keleten talált gazdára. 2015 márciusa túlszárnyalta az eddigi EMEA rekordot, amelyet még 2014 decemberében állított fel a Jeep, 10 440 darab eladott gépkocsival.

Hirdetés

2015 első negyedévében a Jeep márka 88 százalékkal növelte eladásait a térségben az előző év azonos időszakához képest. Március hónapban a növekedés 124 százalékos volt; Franciaországban 434, az Egyesült Királyságban 397, Spanyolországban 260, míg Olaszországban 249 százalékkal emelkedtek az eladások. A siker nem csupán a Jeep kínálat legfiatalabb tagjának, a Jeep Renegade-nek volt köszönhető, hanem a Wrangler (+30,3 százalék) is jól teljesített, valamint a Cherokee is folytatja sikerszériáját.

Az év első negyedévében globális szinten is élvonalbeli eredményt ért el néhány európai piac a Chrysler, Jeep, RAM és Dodge márkák eladásait tekintve: Olaszország a világ harmadik, Németország az ötödik, Franciaország pedig a cégcsoport nyolcadik legsikeresebb piaca volt az időszakban.

Az új Renegade, amely immár stabilan kategóriája egyik legkeresettebb modelljének tekinthető, a márka EMEA-beli sikereinek első számú kulcsa. A modell 2014 szeptemberi bevezetése óta összesen 21 600 darabot adtak el, ebből idén márciusban 5523 jármű talált gazdára. Az olyan piacokon, mint Olaszország, a Renegade kategóriájának második (az első negyedévben harmadik) legkeresettebb típusa volt. A modellt most vezetik be a jobbkormányos piacokon, így az Egyesült Királyságban, ahol a forgalmazás alig egy hónapja alatt máris 1174 megrendelés érkezett az autóra, amely hamarosan a márka hagyományosan erős piacain: Dél-Afrikában és a Közel-Keleten is megvásárolható lesz.

A Cherokee szintén nagyszerűen teljesített a régióban, mindenekelőtt az Egyesült Királyságban, Németországban, valamint Olaszországban. Az év első negyedévében a kompakt szabadidőjármű a méretosztály harmadik legkeresettebb modellje volt Olaszországban.

A Grand Cherokee ugyancsak fontos szerephez jutott az első negyedévben: kategóriájának második legnépszerűbb képviselője volt Lengyelországban, míg az olasz piacon a harmadik legkeresettebb modell volt.

Egy sikeres évvel a háta mögött, - amelynek során több egymillió darab gépkocsit értékesített világszerte - a Jeep márka a közép-kelet-európai régióban (CEE) is rendkívüli forgalomnövekedést produkált. A CEE régióban immár az ötödik egymást követő negyedévében növelni tudta eladásait a márka és 2015 első negyedévében további 80 százalékkal emelkedett az eladott gépjárművek száma az elmúlt év azonos időszakához képest. Magyarországon 137,5 százalékos növekedéssel, kategóriájának harmadik legkeresetebb típusa volt, míg a cseh piacon 80, a szlovák piacon 60 százalékkal nőttek a márka eladásai. Az eredményeket nem csupán a két új modellváltozatnak köszönheti a márka, hiszen a valódi terepjáró képességekkel rendelkező ikonikus Wrangler és a Jeep zászlóshajója, a Grand Cherokee is hozzájárultak a sikerszériához.

A Jeep Cherokee legbiztonságosabb minősítést és a maximális ötcsillagos értékelést kapta az Euro NCAP-tól.

Kiemelt Partnereink