Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Ezer kilométer egy töltéssel? Ezt ígéri a CATL
2024.04.26 10:22Három üzeme is leállt a Stellantisnak
2024.04.26 09:18Szerszámgép innovációk sorát hozza az MTC az Ipar Napjaira
2024.04.26 08:23Beszerzési Konferencia 2024 – Tangó a forró parketten
2024.04.26 07:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Januárban indul a Suzuki Vitara gyártása
Decembertől újra két műszakban zajlik a gyártás a Magyar Suzuki esztergomi gyárában, ahol januárban megkezdik a negyedik modell, a Suzuki Vitara sorozatgyártását. A gyárban jelenleg 3100-an dolgoznak.
A nyári leállás utáni egyműszakos munkát az tette szükségessé, hogy a kifutó modellek (SX4, Splash) leállítása mellett a gyár felkészülhessen legújabb modellje, a világszerte forgalmazott Vitara gyártására. Az átállás több mint négy hónapot vett igénybe, és bár decemberben újra két műszakban dolgoznak a suzukisok, karácsonykor és jövő tavasszal vagy nyáron lesznek még hosszabb technológiai leállások. A terv azonban nem változott, a gyenge európai autópiac teljesítménye ellenére 155 ezer autót terveznek gyártani Esztergomban. - Bár kevésnek tűnik ez a szám, és valóban negatív rekord, de figyelembe kell venni, hogy egy új, globális modell gyártására készültünk idén - magyarázta kérdésünkre Oura Rjoicsi, a Magyar Suzuki Zrt, nemrég megválasztott vezérigazgatója. A vegyészmérnök végzettségű szakember 1984-től dolgozik a Suzukinál, 2011-ben érkezett Esztergomba, ahol idén tavasszal Takeucsi Hiszasit váltotta a vállalat élén. A Suzuki első embere, aki személyesen felügyeli a gyártást, nagy reményeket fűz a Vitara sikeréhez. A járművet Japánban fejlesztették, de a gyártás technológiájának kidolgozásában magyar mérnökök is részt vettek.
Párizsban mutatták be a Vitarát |
A vezérigazgató elmondta, hogy jelenleg az összeurópai beszállítási arány meghaladja a 80 százalékot. Európában 200, Magyarországról 85 cég szállít be a Suzukinak, ugyanez az arány vonatkozik az új modellben, a Vitarában megvalósuló hozzáadott magyar értékre. A Suzuki törekszik arra, hogy a hazai beszállítói arányt növelje, ezért különböző beszállítói programokat működtet. A vezérigazgató példaként említette, hogy magyar cégvezetőket visznek japán beszállítókhoz, hogy megtanítsák, hogyan lehet hatékonyan azt a minőséget megteremteni, amit a Suzuki elvár beszállítóitól.
Oura Rjoicsi, az esztergomi gyár első embere |
Krisztián Róbert, a vállalat új értékesítésért és marketingért felelős operatív igazgatója az évértékelő sajtótájékoztatón elmondta, hogy a Magyar Suzuki immár 60 országba exportál, legfontosabb piaca továbbra is Európa (beleértve Oroszországot, ahol 13 ezernél is több új magyar Suzuki talál gazdára évente).
Nagy reményeket fűznek hozzá |
Az új Vitara leghamarabb tavasszal érkezhet a hazai márkakereskedésekbe, áráról és tervezett darabszámáról később adnak tájékoztatást. Jövőre Esztergomban négy modell gyártása folyik majd: Vitara, S-Cross, Swift és Swift Sport.