Gyártók Hogyan fogyaszthat 3,1 litert a Citroen C4 Cactus?

Hogyan fogyaszthat 3,1 litert a Citroen C4 Cactus?

Biró Csongor | 2014.09.04 13:40

Hogyan fogyaszthat 3,1 litert a Citroen C4 Cactus?

Bár a hazai bemutatón nem volt mód kipróbálni, valóban ilyen keveset fogyaszt-e az Euro 6-os dízelmotorral az új Citroen C4 Cactus, azt megtudtuk, hogy mire alapozza ezt az optimizmust a márka.

Hirdetés

Nem találták ki a meleg vizet a Citroennél, bár kétségkívül az új dizájn megosztó, de a takarékosság kulcsa a korszerű motorok mellett a tömegcsökkentésben rejlik. A 4,6 literes átlagot fogyasztó 1,2 literes, 82 lovas benzinmotorral szerelt változat csupán 965 kilót nyom, ami a mai alsó-középkategóriás kocsik között egészen könnyűnek számít. Egy hasonló méretű utasteret és rakteret kínáló C4-eshez képest 200 kilót faragtak le, igaz, a padlólemez nem a C4-esé, hanem a C3-as meghosszabbítása.

Az alumínium gépháztető, valamint a hossztartók, a nagy rugalmassági határú acélok, illetve a lézerhegesztés alkalmazásával 175 kilót spóroltak meg. 25 kilót olyan trükkökkel nyertek, mint az ablakmosóval takarékoskodó, a fúvókát a lapátba helyező megoldás (A szélvédőmosó fúvókákat az ablaktörlő lapátok végébe építették be, onnan spriccelnek vékony vízsugarat. Így a szélvédőmosás során mindvégig tökéletesen kilátunk az autóból, a hagyományos rendszerekhez képest pedig feleannyi folyadékra van szükség.), az egyben dönthető üléstámla (mínusz hat kiló), az UV4-es szűrőképességgel bíró panoráma tetőablak (mínusz hat kiló) vagy a billenthető és nem nyitható hátsó ablakok (mínusz tizenegy kiló). Utóbbi kivételével mindegyikkel meg lehet barátkozni, azonban lenyitható ablak nélkül nem nyerő választás a Cactus.

A már említett megoldások mellett világújdonság a Cactusban a úgynevezett Airbump rendszer. Ez a megoldás a dizájn lényegét testesíti meg azáltal, hogy egy stíluselemhez konkrét funkciót rendel. Az autó oldalába és lökhárítóiba épített Airbump elemek grafikusan is tagolják a kocsi karosszériáját. Az Airbump betétekkel a személyre szabás lehetőségei is bővültek: a négyféle (fekete, szürke, bézs és csokoládé) színben rendelhető elemek a tízféle karosszériaszín és háromféle belső stílusvilág (Stone Grey szürke, Habana Inside barna és Purple Inside lila) mindegyikével variálhatók. Az Airbump ezen felül tényleges védelmet nyújt a mindennapok apró megpróbáltatásaival szemben. A hőre lágyuló poliuretánból (PTU) készült rugalmas felületben lévő levegőkapszulák csökkentik az ütközések erejét. Az Airbumpok nem igényelnek különleges karbantartást, ugyanakkor közvetlenül hozzájárulnak a karbantartási és javítási költségek csökkentéséhez.

Jópofa az első üléssor kanapé jellege (robotváltós változatoknál), és különlegesnek számít a tetőbe épített utasoldali légzsák, amely nagyobb teret és több rakodóhelyet biztosít az elöl ülő utas számára.

A sajtóanyag szerint a súlycsökkentésnek köszönhetően a benzines változat szén-dioxid-kibocsátása 100 gramm/kilométernél is kevesebb, a 100 lovas dízelváltozaté pedig 82 gramm/kilométer, ami mindössze 3,1 liter/100 kilométer fogyasztásnak felel meg. A legolcsóbb benzines változat alapára 4,19 millió forinttól indul Magyarországon.

Kiemelt Partnereink