Gyártók Hó, homok, sár és szikla sem fog ki az új Jeepen

Hó, homok, sár és szikla sem fog ki az új Jeepen

autopro.hu | 2014.09.20 10:20

Hó, homok, sár és szikla sem fog ki az új Jeepen

A modell a márka történetének első olyan típusa, amelyet Olaszországban gyártanak, és az első modell az FCA történetében, amelyet olasz és amerikai tervezők és mérnökök közösen fejlesztettek.

Hirdetés

Miután márciusban, a Genfi Autószalonon megtartotta világpremierjét, áprilisban pedig a New York-i Autószalonon az észak-amerikai közönségnek is bemutatkozott, az új Jeep Renegade közzétette hivatalos európai felszereltségi és árlistáját.

A modell a márka történetének első olyan típusa, amelyet Olaszországban gyártanak, és az első modell a Fiat Chrysler Automobiles történetében, amelyet olasz és amerikai tervezők és mérnökök közösen fejlesztettek. Több mint 100 országban, köztük az Amerikai Egyesült Államokban forgalmazzák majd.

Európában a teljes modellkínálata elérhető lesz: négy különböző felszereltségi szint (Sport, Longitude, Limited és Trailhawk) takarékos benzines és turbódízel motorokkal felszerelve, első- vagy összkerékhajtással párosítva.

A modell belépő ára 5 250 000 forint (a később bevezetendő Sport felszereltségi szinten, a 110 lóerős, 1,6 literes benzinmotorral). Az értékesítés szeptember végén veszi kezdetét.

A modell fejlett 4x4 rendszereinek része az a kategóriában egyedülálló megoldás, amellyel a hátsó tengely lekapcsolható a hajtásláncból. Ez lehetővé teszi, hogy a vezérlés négykerékhajtásból zökkenőmentesen válthasson át elsőkerékhajtásba, így üzemanyag-takarékosabban közlekedve, amennyiben nincs szükség a szuverén terepjárásra.

A kategóriában szintén elsőként alkalmazott, kilencfokozatú automata sebességváltó aszfalton és terepen egyaránt megbízható.

Európai motorkínálata összesen kilenc különböző hajtáslánc-kombinációt tartalmaz. A választék része a 140 lóerős, 1,4 literes Multiair2 turbómotor start-stop funkcionalitással és 4x2 hajtásképlettel. A motor hatfokozatú manuális és dupla száraz kuplungos sebességváltóval egyaránt megrendelhető. A 170 lóerős 1.4 Multiair2 turbómotor start-stoppal, kilencfokozatú automata sebességváltóval kapható, 4x4-es kivitelben. A kínálatban megtalálható még a 110 lóerős, 1,6 literes E.torQ motor start-stop technológiával, ötfokozatú kézi sebességváltóval és elsőkerékhajtással. A választékot háromféle, start-stop technológiával felszerelt dízelmotor teszi teljessé: a 120 lóerős 1.6 Multijet II hatfokozatú kézi sebességváltót és 4x2 hajtásképletet kínál; a 120 és 140 lóerős kivitelben választható 2.0 Multijet II hatfokozatú kéziváltóval és összkerékhajtással kapható, míg a 170 lóerős 2.0 Multijet II kilencfokozatú automata sebességváltót és 4x4-es hajtásképletet kínál.

Az új Renegade kategóriájában elsőként kínál kilencfokozatú automatikus sebességváltót. A 2,0 literes Multijet II dízelhez vagy az 1,4 literes Multiair2 benzines turbómotorhoz csatlakoztatható, kilencfokozatú váltómű számos előnyt kínál, a kiváló rugalmasságtól kezdve a nagy sebességnél mutatott, finom erőleadáson át a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztásig. A vadonatúj, teljesen elektronikus vezérlésű, kilencfokozatú automatikus sebességváltó adaptív váltóprogrammal és AutoStick kézi kapcsolhatósággal rendelkezik, a kedvezőbb üzemanyag-fogyasztás, a jobb menetteljesítmények és a nagyobb vezetési élmény érdekében.

A Renegade kétféle, új fejlesztésű összkerékhajtási rendszert kínál. A Jeep terepalkalmasságáról a kategória legjobb első és hátsó terepszögei mellett kétféle összkerékhajtási rendszer gondoskodik. Az adott menetkörülményekhez igazodva mindkét rendszer optimális hajtóerőt juttat a kerekekhez, legyen szó csúszós útfelületről, agresszív rajtról vagy dinamikus vezetésről.

A Jeep Active Drive és Active Drive Low összkerékhajtási rendszerekhez társuló, négyféle (automatikus, hó, homok, sár) üzemmódot kínáló, a Trailhawk kivitelben szikla üzemmóddal kiegészített Jeep Selec-Terrain kipörgésgátló rendszer minden útfelületen optimális tapadási viszonyokat szavatol.

Az új Jeep Renegade emellett a legelső kompakt szabadidőjármű, amelynek hátsó tengelye lekapcsolható a hajtásláncból. Ezzel csökkenthető az energiaveszteség, amennyiben nincs szükség összkerékhajtásra; ilyenkor a gépkocsi elsőkerék-hajtású modellnek megfelelő üzemanyag-fogyasztást mutathat fel. A hátsó tengely kiiktatásával a rendszer zökkenőmentesen vált az első- és összkerékhajtás között, anélkül, hogy a vezetőnek bele kellene avatkoznia a folyamatba.

A biztonság és vagyonvédelem kiemelt szerepet kapott a fejlesztés során; a modell akár 60 különböző funkciót kínál alap- vagy extrafelszerelésként, a hat légzsáktól az elektronikus borulásgátlással (ERM) kiegészített ESC-ig, a tolatókamerától a ráfutásos ütközésre figyelmeztető Forward Collision Warning-Plus rendszerig, az adaptív sebességtartó automatától a sávelhagyásra figyelmeztető LaneSense Departure Warning-Plus berendezésig.

Kiemelt Partnereink