Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Egyre több autót adnak el az orosz piacon
2024.05.06 10:20Több európai városvezető akar beleszólni a sebességkorlátozásba
2024.05.06 09:19Az EU a nagy légitársaságok körmére néz a greenwashing vádja miatt
2024.05.06 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Házon belüli vita a VW-nél: megingott a bizalom?
A szakszervezetek azzal vádolják a cég menedzsmentjét, hogy a dízelbotrány ürügyén korábban nem tervezett leépítéseket terveznek végrehajtani.
Újabb komoly nézeteltérések alakultak ki a német gyártónál: a dízelbotrány kirobbanása óta természetesen előfordultak kisebb-nagyobb viták a vállalaton belül is, azonban egy új vád felmerülése még jobban eltávolíthatja egymástól a feleket. A költségek visszavágása miatt a dolgozói érdekképviseletek arra gyanakodnak, hogy a cégvezetés a kibocsátási botrányra hivatkozva munkavállalókat bocsátanának el. Félelmeiket levélben tudatták a vállalat menedzsmentjével, melyet hat németországi gyár üzemi tanácsának képviselője is aláírt.
Hogy a vélt elbocsátási hullámot elkerüljék, a szakszervezetek írásbeli biztosítékot követelnek, mellyel lehűtenék a munkahelyek csökkentéséről szóló spekulációkat. Elképzeléseik szerint a paktumban rögzítenék a gyártandó darabszámokat és a leendő beruházások mértékét is, ezzel biztosítva a gyártó 120 ezer németországi munkahelyének jövőjét.
Fontos lenne a belső feszültségek megszüntetése |
A vállalatvezetés nyilatkozatából úgy látszik, a gyártó igyekszik konstruktívan hozzáállni az ügyhöz, véget vetve a találgatásoknak: a levelet jó kiindulási alapnak tartják a további tárgyalásokhoz, egyben üdvözölték a jövőről szóló paktum ötletét is.
A mostani vitához precedensként szolgálhat egy korábbi hasonló ügy: tíz éve a szakszervezeteknek sikerült elérniük, hogy a négy- és az ötnapos munkahetek közötti váltás a béreken is pozitív nyomot hagyjon.