Gyártók Frissült a Peugeot 208

Frissült a Peugeot 208

autopro.hu/B.Cs. | 2015.06.25 15:47

Frissült a Peugeot 208

Bevezetése után három évvel megújul a márka legkelendőbb modellje, a Peugeot 208.

Újdonság a karmokat formázó 3D-s LED-es hátsó lámpa, az izgalmas színvilág (akár texturált matt fényezéssel), a testre szabhatóság, a cockpit, illetve az Euro 6-os motorok sora. Felszereltségét a városi vezetés megkönnyítése jegyében fejlesztették tovább (koccanásgátló, okostelefonos alkalmazások, tolatókamera, parkolási segéd). Koccanásgátlója a városi közlekedésben kis sebességnél bekövetkező koccanásokat segít elkerülni, illetve az ütközés erejét csökkenti olyan esetekben, amikor a vezető nem lép a gázpedálra. A szélvédő felső részén található, rövid hatótávolságú lézeres detektor (Lidar) az előttünk álló, vagy velünk egy irányban lassan haladó járművet érzékeli, és 30 kilométer/óra sebesség alatt működésbe hozza az autó fékeit. A sebesség mérséklésével vagy teljesen elkerülhetővé teszi az ütközést, vagy csökkenti annak súlyosságát. Bizonyos esetekben a rendszer akár automatikusan le is állíthatja az autót, ezzel elkerülve a koccanást az előtte haladó járművel.

A forgalomba helyezések közel 30 százalékát képviselő B szegmens az európai gépjárműpiac második legjelentősebb kategóriája. A modellek és karosszériaváltozatok rendkívül széles választéka ellenére (ide tartoznak a szabadidő-autók és a városi terepjárók is) a ferdehátú kompakt változatok továbbra is nagy fölénnyel vezetnek, a vevők több mint kétharmada ezeket választja. Ebben az egyre kiélezettebb versenyt diktáló szegmensben a Peugeot 208 továbbra is kulcsszereplő. Első nemzedéke az egymilliomodik példány legyártásához közeleg.

A PureTech és a BlueHDi motorokba beépítették az Euro 6 által megkívánt legújabb fejlesztéseket, és a választékban megtalálható a világ legtakarékosabb szívómotorja, amely a sajtóanyag szerint három liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, CO2-kibocsátása pedig 79 gramm/kilométer.

A 75 lóerős belépő dízelmotor kivételével az összes motor start-stop rendszerrel készül, megerősített önindítóval. A 1.6 literes BlueHDi motorok mostantól háromféle teljesítménnyel rendelhetők, 75, 100 és 120 lovas változatban.

Az 1.0 literes PureTech 68 és az 1.2 literes PureTech 82 szívómotor bevezetése után a háromhengeres PureTech motorcsalád új változattal, a turbófeltöltős, 1.2 literes PureTech 110 S&S típussal bővül. A nagynyomású közvetlen befecskendező rendszernek (200 bar) és az új generációs, nagy hozamú turbófeltöltőnek (240 000 fordulat/perc) köszönhetően már alacsony fordulatszámon is lendületesen hajt. Már a 208 bevezetésekor rendelhető lesz az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltóval.

Az európai piacra szánt modelleket Poissy-ban (Franciaország) és szlovákiai Nagyszombaton gyártják, az első példányokat június közepétől kezdik forgalmazni. A GTi 30th sikerét követően a legexkluzívabb és legkarakteresebb GTi mostantól a termékpaletta állandó szereplője GTi by Peugeot Sport néven.

Kiemelt Partnereink