Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Frissült a Peugeot 208
Bevezetése után három évvel megújul a márka legkelendőbb modellje, a Peugeot 208.
Újdonság a karmokat formázó 3D-s LED-es hátsó lámpa, az izgalmas színvilág (akár texturált matt fényezéssel), a testre szabhatóság, a cockpit, illetve az Euro 6-os motorok sora. Felszereltségét a városi vezetés megkönnyítése jegyében fejlesztették tovább (koccanásgátló, okostelefonos alkalmazások, tolatókamera, parkolási segéd). Koccanásgátlója a városi közlekedésben kis sebességnél bekövetkező koccanásokat segít elkerülni, illetve az ütközés erejét csökkenti olyan esetekben, amikor a vezető nem lép a gázpedálra. A szélvédő felső részén található, rövid hatótávolságú lézeres detektor (Lidar) az előttünk álló, vagy velünk egy irányban lassan haladó járművet érzékeli, és 30 kilométer/óra sebesség alatt működésbe hozza az autó fékeit. A sebesség mérséklésével vagy teljesen elkerülhetővé teszi az ütközést, vagy csökkenti annak súlyosságát. Bizonyos esetekben a rendszer akár automatikusan le is állíthatja az autót, ezzel elkerülve a koccanást az előtte haladó járművel.
A forgalomba helyezések közel 30 százalékát képviselő B szegmens az európai gépjárműpiac második legjelentősebb kategóriája. A modellek és karosszériaváltozatok rendkívül széles választéka ellenére (ide tartoznak a szabadidő-autók és a városi terepjárók is) a ferdehátú kompakt változatok továbbra is nagy fölénnyel vezetnek, a vevők több mint kétharmada ezeket választja. Ebben az egyre kiélezettebb versenyt diktáló szegmensben a Peugeot 208 továbbra is kulcsszereplő. Első nemzedéke az egymilliomodik példány legyártásához közeleg.
A PureTech és a BlueHDi motorokba beépítették az Euro 6 által megkívánt legújabb fejlesztéseket, és a választékban megtalálható a világ legtakarékosabb szívómotorja, amely a sajtóanyag szerint három liter üzemanyagot fogyaszt 100 kilométerenként, CO2-kibocsátása pedig 79 gramm/kilométer.
A 75 lóerős belépő dízelmotor kivételével az összes motor start-stop rendszerrel készül, megerősített önindítóval. A 1.6 literes BlueHDi motorok mostantól háromféle teljesítménnyel rendelhetők, 75, 100 és 120 lovas változatban.
Az 1.0 literes PureTech 68 és az 1.2 literes PureTech 82 szívómotor bevezetése után a háromhengeres PureTech motorcsalád új változattal, a turbófeltöltős, 1.2 literes PureTech 110 S&S típussal bővül. A nagynyomású közvetlen befecskendező rendszernek (200 bar) és az új generációs, nagy hozamú turbófeltöltőnek (240 000 fordulat/perc) köszönhetően már alacsony fordulatszámon is lendületesen hajt. Már a 208 bevezetésekor rendelhető lesz az új hatfokozatú automatikus EAT6 váltóval.
Az európai piacra szánt modelleket Poissy-ban (Franciaország) és szlovákiai Nagyszombaton gyártják, az első példányokat június közepétől kezdik forgalmazni. A GTi 30th sikerét követően a legexkluzívabb és legkarakteresebb GTi mostantól a termékpaletta állandó szereplője GTi by Peugeot Sport néven.