Gyártók Ford és GM: lokalizált stratégia a motorgyártásban

Ford és GM: lokalizált stratégia a motorgyártásban

Panker Gergő | 2015.03.26 09:57

Ford és GM: lokalizált stratégia a motorgyártásban

A supplierbusiness.com elemzéséből kiderül, hogy a Ford és a GM bejelentései alapján arra lehet számítani, hogy a két amerikai vállat egyre inkább „hazavinné“ a motorgyártást az Egyesült Államokba.

Hirdetés

A Ford nemrég megkezdte a 2,0 és 2,3 literes EcoBoost motorok gyártását a clevelandi motorgyárában, így hosszú idő után először vezetette be új motorok gyártását hazai üzemeinek egyikében. A 2 literes erőforrást a 2015-ben bevezetésre kerülő új Ford Edge-be, a 2,3 literes motor pedig a Mustang, Explorer és Lincoln MKC modellekbe szerelik majd. A Ford közel 200 millió dollárt költött az üzem felkészítésére, ezzel 450 új munkahelyet teremtve - derül ki a supplierbusiness.com elemzéséből.

A Ford 3,5 literes V6-os erőforrása

A Clevelandben található motorgyárban készül továbbá a Ford 3,5 literes Ecoboost és 3,7 literes V6-os erőforrása is. Az IHS Automotive hajtásláncokkal kapcsolatos előrejelzéséből kiderül, hogy a négyhengeres EcoBoost gyártósor megduplázása a tavalyi 490 ezer motorról 2016-ra 1,05 millió erőforrásra növeli a clevelandi üzem kapacitását. A V6-os és soros négyhengeres motorok megoszlása a négyhengeres motorok 2016-os felfutását követően az IHS szerint 50-50 százalék lesz majd.

A Duratec35 platformra épülő motorok észak-amerikai megrendeléseit korábban a gyártó spanyolországi Valenciában található üzeme teljesítette, amely továbbra is mindkét motor számára gyárt és szállít majd alkatrészeket, és ezentúl kizárólag a 2 literes erőforrást gyártja majd.

A „detroiti hármas“ számára azonban mindez csak egy szelete egy lokalizált motorgyártási stratégiának. Február végén a GM megnyitotta legújabb motorgyárát és alumíniumöntödéjét a mexikói Tolucában. A projekt egy három évig tartó, 751 millió dolláros befektetés eredménye, amely magába foglalja a GM kisméretű benzinmotorjait (SGE). 2014 végén a GM bejelentette, hogy 233 millió dollárt fektet az amerikai kisméretű motorokat gyártó tevékenységébe.

Az IHS Automotive hajtásláncokkal kapcsolatos előrejelzése szerint a Toluca gyár 2013-ban jegyzett 94 ezres éves gyártási kapacitása 2016-ra közel 220 ezerre nőhet. Míg a jelenlegi kapacitás a Chevrolet Cruze, Malibu, Sonic, Equinox, valamint GMC Terrain modelleket látja el erőforrásokkal, a jövőben a Tolucában készülő négyhengeres motorokat szerelik majd a Chevrolet Impala, Buick LaCrosse, Cadillac SRX, Chevrolet Silverado, Chevrolet Trax és Chevrolet Traverse modellekbe is – bár ezek közül jó néhányat csak a következő évtized elején dobnak piacra. A vállalati mexikói bővítése megduplázza a gyártási kapacitást, illetve erősíti a vállalat helyi beszerzéssel kapcsolatos stratégiáját.

Stratégiaváltás a motorgyártásban

A Duratec35 platform a Ford elsőszámú V6-os benzinmotorja az észak-amerikai piacra. A motorcsalád egy 3,5 és egy 3,7 literes szívómotorból, valamint egy 3,5 literes twin-turbó (EcoBoost) variánsból áll. A Ford Taurus, Ford Flex, Lincoln MKS, Lincoln MKT, Ford Explorer és Ford F-150 modellekben megtalálható 3,5 literes V6-os twin-turbó erőforrás 360 lóerős teljesítményre és közel 460 Nm-es nyomaték leadására képes. A Ford jelenleg egy új V6-os motorcsalád fejlesztésén dolgozik (NANO), amellyel kiegészítené a Duratec35 platformra épülő erőforrásokat.

Motorgyártás a General Motorsnál

A gyártó továbbá egy 3,3 literes V6-os motorral is bővítené a platformot. Az új szívómotor a jobb üzemanyag-fogyasztásnak köszönhetően a 3,5 literes variánst váltja a gyártó motorkínálatában. A Ford továbbá a Duratec35 GTDI variáns használatát tervezi az F-150 egy teljesen hibrid változatában.

A GM tolucai gyárában várható növekedés „motorja“ várhatóan a gyakran Microtec-ként emlegetett SGE platform lesz majd. A motorcsalád 1,4 literes négyhengeres változata váltja az 1,4-es Opel Family 0 kódnévre hallgató erőforrást Észak-Amerikában. A jelenlegi előrejelzés üzemenként évi 300 ezer motor gyártását vetíti előre. A platform tartalmaz továbbá egy kisebb háromhengeres változatot és egy nagyobb, másfél literes motort, amelyek mindegyike használható hibrid hajtásláncokban is. Az 1,4 literes négyhengerest jelenleg a Cadillac ELR-ben találjuk meg.

Előrejelzések szerint az észak-amerikai motorgyártás a tavalyi 14,3 millióról a 2016-os évre akár a 16 milliós darabszámot is elérheti, miután a helyi kapacitás minden évben félmillióval bővülne. A Ford a következő generációs pickupoktól várja az új motorok felfutását: a gyártó elmondása alapján az F-150-tulajdonosok 57 százaléka a jelenlegi 3,7 literes V6-ost, illetve a 3,5 literes V6-os Ecoboost erőforrást választotta.

Kiemelt Partnereink