Gyártók Ford Tourneo Courier teszt: a legkisebb is számít

Ford Tourneo Courier teszt: a legkisebb is számít

Biró Csongor | 2014.05.07 12:37

Ford Tourneo Courier teszt: a legkisebb is számít

Bajban van az, aki Fordtól akar egyterűt venni. Óriási a kínálat, amelyhez most egy újabb jövevény csatlakozott. A Tourneo Courier a legkisebb a családban, de pont ez az erénye.

Hirdetés

A C-Max, az S-Max és a Galaxy után megjelentek a Ford kínálatában is a megújult haszonjárműcsalád személyautós változatai: a Tourneo Custom (8-9 személyes), a Tourneo Connect (5-7 személyes) után most itt az ötüléses Tourneo Courier. A Törökországban gyártott ötüléses modell 708 literes rakterével, színvonalas utasterével, könnyen megközelíthető hátsó üléssorával és intelligens rakodási megoldásaival vonzza vásárlóit.

A Tourneo család


A Tourneo Courier motorpalettáján megtalálható az alacsony fogyasztású 1,6 literes dízel, valamint a szintén takarékos, háromhengeres, egyliteres EcoBoost erőforrás. Nemzetközi tesztünkön ezeket tettük próbára. A 95 lóerős, 1,6 literes Duratorq TDCi motor fogyasztása papíron 3,7 liter/100 kilométer, CO₂-kibocsátása pedig 97 gramm/kilométer. Tesztünk során ennél többet mértünk, hat literes átlagot mutatott a fedélzeti számítógép miközben a Frankfurt környéki kaotikus útfelújítások és terelések közepette száguldoztunk. Az 1,0 literes EcoBoost blokk üzemanyag-fogyasztása ebben az autóban a gyári érték szerint 5,2 liter/100 kilométer, CO₂-emissziója 119 gramm/kilométer, tesztünkben 7,7 liter. A benzines autóval 160-170-nel is süvítettünk a német autópályán. A benzines meglepően rugalmas nagy tempónál, ám emelkedőkön jócskán vissza kell kapcsolnunk – nem fáradunk el, hisz csak ötfokozatú a váltó. Ugyanennyit kapott a dízel is, amely alacsonyabb fordulaton, városi forgalomban tesz erősebb nyomatékról tanúbizonyságot. A benzinmotor főtengelye 130-nál 3000-et forog percenként, 160-nál 3500-at.


A Ford Tourneo Courier takarékos dízel- és benzinmotorjaihoz manuális sebességváltó kapcsolódik, és a fogyasztást tovább csökkentő stop-start berendezés minden erőforráshoz rendelhető. Az 1,6 literes, 95 lovas dízel és az egyliteres, 100 lovas EcoBoost egység mellett a 75 lóerős, 1,5 literes dízelmotor is megtalálható a kínálatban.


A Ford Tourneo Courier rugalmasan alakítható kabinjában sok hely jut az utasoknak és csomagjaiknak; az első üléssorban 97 milliméterrel nagyobb a fejtér, mint a közvetlen vetélytársnak számító modellekben (a sajtótájékoztatón nem neveztek meg egyet sem, de minden bizonnyal a Fiat Qubo, Citroen Nemo, Peugeot Bipper trió a fő ellenfél), a hátsó üléssorban pedig 67 milliméterrel magasabb a fejtér és 59 milliméterrel tágasabb a lábtér.


A jól variálható hátsó traktus 60/40 arányban osztott, egyszerűen ledönthető hátsó üléssorának előredöntésével 1656 literes raktér alakítható ki. A kabin hátsó részének megközelítését nagyban megkönnyítik az oldalsó tolóajtók. A csomagtér egy nagy függőlegesen emelhető ajtón át közelíthető meg. Az állítható csomagtértálca többféle magasságban rögzíthető a raktérben, használaton kívül pedig a hátsó ülések háttámlái mögé csúsztatható.

1,6 literes, 95 lovas dízelmotor


A Tourneo Courier a Ford legújabb globális kisautó-padlólemezére épül – hasonlóan a Fiesta és a Romániában gyártott B-Max modellekhez, kormányszervója elektromos. Ez a fajta kormányrásegítés kevesebb üzemanyag-fogyasztással és CO₂-kibocsátással jár, mint a hagyományos hidraulikus rendszerek esetében. Bár teherautós gyökereken nyugszik, olyan fejlett biztonsági berendezéseket sorol, mint a függönylégzsák, az elektronikus stabilitásprogram és az abroncsnyomás-figyelő rendszer. Az autóhoz vészhelyzeti segélyhívóval kiegészített Ford SYNC (ennek beszállítója a Microsoft), vezetőoldali térdlégzsák, tolatókamera, SD-kártyás navigáció és sebességhatároló is rendelhető. Az okostelefonos alkalmazások hangvezérlését lehetővé tevő AppLink technológia a 2014-es év későbbi részében jelenik meg a kínálatban.


A Tourneo Courier háromféle kivitelben kapható: a leggazdagabb Titanium változat alapfelszereltségének része a klímavezérlés, a sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika, az automatikus fényszóró- és ablaktörlő-vezérlés, a 16 hüvelykes, hétküllős könnyűfém keréktárcsa, a sötétített hátsó üvegezés, valamint a beépített tetősínek. A kompakt személyszállító már megrendelhető az európai márkakereskedésekben; az első járművek kiszállítása 2014 tavaszán kezdődik.

100 lóerős az egyliteres benzines erőforrás
708 literes a csomagtér



Kiemelt Partnereink