Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Az USA nyomására Mexikó is keresztbe tesz a kínai autógyártóknak
2024.04.19 14:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Félmillió Jeep Wrangler és 80 ezer Fiat 500 vonul szervizbe
A terepjárók nem készültek fel rendesen a terepjárásra, a kisautók kuplungja pedig hátrányosan többre lehet képes, mint amire tervezték.
Alig van már visszahívás légzsákos érintettség nélkül, de ez most nem az, aminek tűnik. A Jeep Wrangler 2007-2016 között gyártott modelljei esetében különleges probléma bukkant elő. A kormánykerékbe épített egyik alkatrész szennyeződés hatására hibásan működhet, így előfordulhat baleset esetén nem lép üzembe a légzsák. Ez azért különösen hátrányos jelenség, mert ezeket az autókat olyan terepre tervezték, ahol a szennyeződés esélye nem éppen alacsony.
Az 506 ezer 420 visszahívott példányban ráadásul nem is a kritikus alkatrészt fogják cserélni, hanem olyan extra védőborítást alkalmaznak (lecserélik a kormánykerék hátsó borítását és a kormányoszlop köpenyét), amely megakadályozza a sár, kosz behatolását a védendő területre.
80 ezer 474 darab Fiat 500 modell ezzel párhuzamosan azért kénytelen szervizbe vonulni, mert a 2012-2016 között készült járművek tengelykapcsolója nem minden esetben működik eredeti rendeltetésének megfelelően. A kuplungszerkezet mozgása túllépheti ugyanis a tervezett szélső értékeket, ami fizikai károsodást is eredményezhet az alkatrészekben, így a sebességváltó és a hajtásrendszer is hibásan üzemelhet. Az FCA konszern szerint a potenciálisan veszélyeztetett autók 0,01 százalékában fordult elő konkrét probléma. A turbófeltöltős motorral szerelt modelleket nem érinti a visszahívás.
Az FCA nem értesült személyi sérülésről egyik esetben sem – maradjon is így!