Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Hordozható akkus energiatároló rendszert fejlesztett ki a JLR
2024.04.17 17:19Cseh és horvát versenyeken méretteti meg magát a BME Motorsport
2024.04.17 16:17Három új modell bejelentésével emeli a tétet a BYD
2024.04.17 15:24Más gyártó módszeréből inspirálódik a Nissan
2024.04.17 14:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Felfüggesztette két mérnökét az Audi, Stadler széke inog
A háromliteres motorok kibocsátásával összefüggésben menesztette két mérnökét az ingolstadti Audi - ezt maga Rupert Stadler az Audi első embere jelentette be egy sajtónyilatkozatban.
A Volkswagent és az Audit a minap az amerikai hatóságok felszólították, hogy a háromliteres V6-os dízelmotorokban talált csaló eszközöket azonnal távolítsák el az érintett 85 ezer autóból.
Egyre nagyobb a nyomás az Audi első emberén, aki már 25 éve dolgozik a konszernél, ebből az utóbbi kilencet a négykarikás márka élén töltött el. Az Audi adja a VW-csoport nyereségének negyven százalékát. Az Audi belső vizsgálatot indított a csalás hátterének feltárására. Stadler a Donaukurier lapban további részleteket erről nem közölt, de elismerte, hogy felfüggesztettek állásukból két mérnököt, akik a technikai fejlesztésen dolgoztak, a korábban felfüggesztett Ulrich Hackenberg igazgatósági tag irányítása alatt.
Arra a kérdésre, hogy levon-e a saját személyére nézve következtetéseket az ügy miatt, az 52 éves vállalatvezető elmondta, hogy a legfontosabb feladata most az igazság kiderítése. Stadler az interjúban azt is elmondta, hogy a kirobbant VW-botrány után számtalanszor feltette a kérdést az igazgatóságban: "Érintettek a mi motorjaink, van a háromliteres dízelekben csaló szoftver? A válasz mindig az volt: nincs." Stadler arról is beszélt, hogy a sajtóhírekkel ellentétben nincs közte és a konszernt vezető Matthias Müller között konfliktus, mindketten abban érdekeltek, hogy minél hamarabb tisztázódjon a helyzet. A folyamatban lévő Audi-beruházásokról Rupert Stadler elmondta, hogy a két-három évre tervezett projekteket végrehajtják, a termékfejlesztés nem áll le. Konkrét példák között megemlítette a neuburgi szélcsatorna megépítését és a 2018-as teljesen elektromos autó piaci bevezetését.
Az érintett V6-os dízelmotorokat Németországban fejlesztették és Győrben gyártották, a Volkswagen, Audi valamint Porsche márkák autóiban használták 2009-2016 között.