Gyártók Farkast visz Párizsba a Kia

Farkast visz Párizsba a Kia

autopro.hu | 2014.09.05 06:14

Farkast visz Párizsba a Kia

Augusztus végén, Koreában bemutatkozott az elődjére építkező új Sorento. A harmadik generációs modell tervezői utcai farkasként emlegették az új autót.

Kecsesebb megjelenését még erőteljesebbé teszik méretei: a megnövelt karosszériahossz (+95 milliméter, 4780 milliméter), a csökkentett magasság (-15 milliméter, 1685 milliméter) és a nagyobb szélesség (+5 milliméter, 1890 milliméter).

Az utastér kialakítása a modern és széles tematikát követi, ezzel stabil, vízszintes tájolású dizájnt hoz létre. Ugyanezt a széles kialakítást tükrözi a korábbinál szélesebb műszeregység, valamint az ajtóborításig nyúló, az utasokat körülölelő műszerfal. Az eddiginél nagyobb arányban alkalmazott puha tapintású anyagok, illetve a bőr modern, fényűző környezetet teremt, és hamisítatlan prémium hangulattal ruházza el az új Sorentót.

Az új Sorento fejlesztése során a Kia mérnökei arra törekedtek, hogy még merevebbé tegyék a karosszériát, és a zaj- valamint a rezgésszint (NVH) csökkentésével kényeztetőbb, csendesebb környezetet teremtsenek.

A zajok és rezgések csillapítását célzó intézkedések sorában említhetjük az új Sorento kardánalagútján alkalmazott, új hangszigetelő anyagot; a műszerfalat borító, 29 százalékkal vastagabb (0,7 helyett 0,9 milliméteres) hangszigetelő panelt; a nagyobb motor- és sebességváltó rögzítési pontokat; a részecskeszűrő új borítását; valamint a motor vezérműlánc-burkolatába integrált zajszigetelő pajzsot. Az utastér zajszintje a menetkörülményektől függően 3-6 százalékkal csökkent.

A modell piactól függően ötféle motorral rendelhető, 172 és 270 lóerő közötti teljesítménnyel. A benzinmotorok sorában megtaláljuk a 2,4 literes, közvetlen befecskendezéses (GDI) egységet, valamint a 2,4 és 3,3 literes hengerenkénti befecskendezésű (MPI) motorokat is, míg a dízelmotorok kedvelői az átdolgozott, 2,0 literes, illetve 2,2 literes R turbódízelek közül választhatnak. Európában kizárólag a 2,2 literes dízelmotorral, valamint a 2.4 GDI benzinmotorral lesz kapható a Sorento. A várakozások szerint a dízelmotor teszi majd ki az eladások többségét.

Vázszerkezete számottevően szilárdabb, ami elsősorban az ultra nagy szakítószilárdságú acélok szélesebb körű alkalmazásának köszönhető. Az előző generáció esetében 24,4 százalék volt ezek aránya, míg az újnál 52,7 százalék. Így ütközés esetén merevebb vázszerkezet védelmezi az utasokat, s egyben a torziós szilárdság is javul. Nagyobb szilárdságú acélfajtát alkalmazunk a kerékívek, és a hátsó ajtónyílás környezetének merevítésére.

Emellett az új Sorento gyártásánál több mint kétszer annyi ultraerős, melegen préselt acélt használtak fel, mint a kifutó modell esetében (4,1 helyett 10,1 százalék), ami számottevően erősebb A- és B-oszlopokat eredményez.

Piactól függően olyan, aktív biztonsági technológiák széles kínálatából választhatnak a vásárlók, mint az intelligens, adaptív sebességtartó automata (ASCC); a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (LDWS, amely hangjelzést ad, ha a vezető irányjelzés nélkül lépi át a sáv határait), a frontális ütközésre figyelmeztető rendszer (FCW), a holttér-felügyelet (BSD), a sávváltást segítő rendszer (LCA). a hátsó keresztirányú forgalom-felügyelet (RCTA, amely a parkolóban a jármű mögött elhaladó autókra figyelmeztet), vagy a sebességhatár információs rendszer (SLIF), amely a jelzőtáblákat figyelő kameráktól kapott információk alapján a műszerfali kijelzőn jeleníti meg az aktuális sebességkorlátozást.

Miután Koreában bemutatkozott, a vadonatúj Kia Sorento október másodikán, kedden, a 2014-es Párizsi Autószalonon lép először az európai közönség elé.

Kiemelt Partnereink