Gyártók Ezzel az autóval nyitott új dizájn-korszakot az Audi

Ezzel az autóval nyitott új dizájn-korszakot az Audi

autopro.hu | 2014.11.25 07:28

Ezzel az autóval nyitott új dizájn-korszakot az Audi

A Los Angeles Auto Show alkalmával Marc Lichte designfőnök mutatta be az Audi prologue tanulmányt. A nagy kupéval Lichte új alkotói irányt vezet be az márkánál.

Hirdetés

A showcar technikája komforttal és hatékonysággal ötvözi a teljesítményt. A 4.0 TFSI 445 kW (605 LE) és 750 Nm nyomaték leadására képes, 0-ról 100 kilométer/órára 3,7 másodperc alatt gyorsul az Audi prologue. Az összkerékkormányzás, amely a hátsó kerekeket is elfordíthatja öt fokos szögben, rendkívül kezessé és stabillá teszi a nagy kupét. A showcar átlagos fogyasztása mindössze 8,6 liter 100 kilométerenként – a CO2-kibocsátás 199 gramm kilométerenként. E nagy hatékonyságban szerepet játszik az is, hogy az elektromos hálózat egy része 48 voltos – ez a technika a sorozatgyártás bevezetése előtt áll az Audinál. Erős, szíjhajtású generátor tartozik hozzá, amely a hajtásrendszert úgynevezett lágy (mild) hibriddé teszi, és lassításkor 12 kW teljesítményt képes felvenni. A motor teljesítményét nyolcfokozatú automata viszi át a quattro állandó összkerékhajtásra, amely szorosan együttműködik a kerekenkénti nyomatékszabályozással.

Az 5,10 méter hosszú, 2,94 méter tengelytávú, 1,95 méter széles és 1,39 méter magas Audi prologue valamivel rövidebb és alacsonyabb a mai, sorozatgyártású A8-nál. A fényszórók – széles, lapos ékalakúak – csúcsa a Singleframe fölé ér. Nagyfelbontású mátrix-lézer technikával működnek. A fényszórók pupilláját lézer-fényforrás és vetítőlencse alkotja, olyan mátrixot hozva létre, amely a teljes útfelületet nagyfelbontású fénnyel világítja meg. Alatta öt, optikai üvegszál-köteggel táplált műanyag lencse kelt lebegő hatást, amelyek növelik a távfény hatótávját.

A belső tér egy új korszak kezdete az Audinál: egységbe olvad össze az architektúra a kezelési koncepcióval. A kijelzők és a kezelőelemek felülete innovatív módon a műszerfalba és a középkonzolba integráltan áll rendelkezésre, az infotainment-rendszer pedig a vezető és az első utas között teremt párbeszédet. Már a beszálláskor decens udvariassággal fogadja utasait a négyüléses kupé. A Butler, egy innovatív, intelligens szoftver, okostelefonja alapján azonosítja az embereket, és egyéni igényeiknek megfelelően állítja be az üléseket és a klímát. Hasonlóan tesz javaslatokat a zenére és az útvonaltervezésre is. Az easy slot system, az Audi phone box továbbfejlesztése, egy fedél alatt található a középkonzolban. Az utasok okostelefonjait speciális technika csatlakoztatja a fedélzeti infotainment-rendszerre, miközben fel is tölti őket.

A műszerfal frontja teljes szélességében kijelző felület, és magába foglalja a három érintőképernyőt. A kormánykeréktől balra van a vezetőorientált monitor, amelyről a világítási funkciók és az asszisztensrendszerek vezérelhetők. A vezetőtől jobbra lévő, vezetőorientált kezelőegység médiavezérlésre szolgál. Az utas előtt egy teljes felületében a műszerfalba simuló szélesvásznú kijelző van, amelyről egyénileg és kényelmesen vezérelheti saját szórakoztatását.

Az újszerű utas-kijelző első ízben teszi lehetővé a vezető és az első utas közötti digitális kommunikációt. Az utas részéről egyetlen lendítő kézmozdulat is elegendő, hogy a sajátján előre konfigurált útvonalat a vezető előtti képernyőre továbbítsa, s a tartalom az Audi virtual cockpit future felületén jelenjen meg.

A középkonzolon van a negyedik, flexibilis, és ergonómiailag a vezetőhöz alkalmazkodó érintőképernyő a klímához, az írásbevitelhez és további járműbeállításokhoz. Lényegében egy leheletvékony OLED-fólia (OLED: organic lightemitting diodes, szerves fénydiódák) ez, ami tűéles, kontrasztos képet ad. Nyugalmi állapotban szinte észrevehetetlenül lapul a középkonzolba, de motorindításkor felemelkedik a hajlékony felület. Ívelése miatt állandó a távolsága a kéztől, ezáltal jobb az ergonómiája. Használata közben az ember csuklója a nyolcfokozatú Tiptronic alacsony választókarján nyugszik. Áttervezték a Shift-by-Wire kart is, ami így harmonikusan a középkonzolba illeszkedik, és amelynek tartóelemétől balra és jobbra fedeles pohártartót és mobiltelefon-rekeszt alakítottak ki.

Kiemelt Partnereink