Gyártók Ezt tudja az új Corsa

Ezt tudja az új Corsa

autopro.hu | 2015.01.31 08:32

Ezt tudja az új Corsa

A modell a márka mérései szerint a legtakarékosabb a jelenleg kapható Opel modellek közül.

Hirdetés

Az alapvetően átdolgozott, 70 kW/95 lóerőt, illetve 1750 és 2500/perc között 190 newtonmétert kifejtő, legújabb generációs turbófeltöltővel ellátott dízelmotor már egészen alacsony fordulatszámról fölényesen, ugyanakkor minimális zajjal viszi az autót. Kis fogyasztásában és CO2-emissziójában szerepet játszik az igény szerint működő vízpumpa és a változó szállítású olajszivattyú, akárcsak a 16 hüvelykes könnyűfém- vagy acél keréktárcsára szerelt, rendkívül kis gördülési ellenállású gumiabroncs és az Opel fékezési energia visszanyerő rendszere. Az új Easytronic 3.0 automatikus váltóművel ellátott háromajtós Corsa átlagfogyasztása 3,1 liter per 100 kilométer, CO2-kibocsátása pedig 82 gramm/kilométer, tehát hárommal kevesebb, mint a manuális ötfokozatú sebességváltó esetén – ezek az adatok az A+ hatékonysági osztályba sorolják.

Az ötfokozatú Easytronic 3.0-t a csekélyebb súly és a kisebb belső súrlódás különbözteti meg a többi automatától. A nyomatékváltós automaták kényelmét ötvözi a kis motorokra optimalizált manuális sebességváltó hatékonyságával, hiszen szerkezete az ilyenekre épül, de önműködően választja ki a legkedvezőbb fokozatot, és ezzel tesz lehetővé kivételesen kis fogyasztást. A hatást start/stop technika fokozza.

Az automatához speciális fogaskerekeket fejlesztettek ki: az öt fokozat széles áttételskálája autópályán leejti a motor fordulatszámát, így alacsony a zajszint. Lassú manőverezéskor az automatákéhoz hasonló kúszó menetmód segít, villámrajthoz és sportos gyorsításhoz viszont különleges elindulási funkció áll készenlétben.

Az Easytronic legújabb nemzedékének rövidebbek a reakcióidői, ezáltal gyorsabbak és lágyabbak a fokozatváltások. Ez az új működtető berendezésnek, a tökéletesített érzékelőknek és szabályozástechnikának, illetve az alap-sebességváltó átdolgozásának köszönhető. Automatikus módban teljes mértékben átveszi a sebességváltás és a kuplungozás feladatát az elektrohidraulikus állítómű. Aki viszont saját kezűleg váltana, bármikor megteheti a választókar hátrahúzásával vagy előretolásával.

Kiemelt Partnereink