Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23A Siemens bemutatta a Depot360 nevű flottatöltési szolgáltatását
2024.04.24 10:19Kis termék irreálisan nagy dobozban? Az MI ezt is segít elkerülni
2024.04.24 09:24Ingyenes előadásokkal vár a Techtogether Automotive Hungary!
2024.04.24 08:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Ezen kaphattak össze a VW nagyágyúi
A csalódást keltő amerikai teljesítmény lehet a fő ok, de a brazíliai visszaesés és a gyenge üzemi eredmény is nyilván benne van a kalapban. Egy párbaj eldőlt, de a csatának aligha van vége.
Ritkán látott kardcsörgetés zajlott a múlt héten a legnagyobb európai autógyártó háza táján. Ferdinand Piech, a felügyelőbizottság elnöke nem rejtette véka alá, hogy megfogyatkozott a bizalma Martin Winterkorn, az igazgatótanács elnöke irányában, akit személyes patronáltjaként és lehetséges utódaként tartottak eddig számon.
Martin Winterkorn is érzi, hogy ennél többet kell teljesítenie |
A vezetői körben eluralkodott feszültség oda vezetett, hogy április 16-án a két érintett részvételével közel félnapos zártkörű megbeszélést tartott a VW felügyelőbizottsága. A tárgyalás részleteiről nem adtak ki hivatalos közleményt, csupán a végeredményt kommunikálta a konszern: Winterkorn maradt a helyén. Bár győztesen került ki a párbajból a CEO, az egészségét megviselhette a küzdelem, ugyanis a Sanghajban most kezdődő autószalont betegségre hivatkozva kihagyja.
Mivel a vita aligha pusztán két ember nézeteltérésén, sokkal inkább komoly gazdasági teljesítményen alapulhat, amely érzékenyen érintheti a beszállítókat is, érdemes feltárni, mi zajlik a VW berkeiben.
A fő problémát az USA piacain elért eredmények jelenthetik. Maga Winterkorn jelezte nemrég (ön)kritikusan: „nem törődtünk a jövőnkkel, és ennek megfizetjük az árát.” A gyártó 1 milliárd dollárt költött a Tennessee-beli üzem felépítésére, ahol a Passat amerikaiakra szabott szedánját készítik. A komoly befektetés ellenére 2009 óta nem látott szintre, 2 százalékra esett vissza a márka piaci részesedése 2015 első negyedévében, miközben a japán konkurensek épp ráléptek a gázpedálra. Tegyük hozzá, amikor Winterkorn átvette a konszern vezetését, mindössze 1,4 százalékos volt az imént említett arányszám.
A kezdeti sikerek után nem hozta a nyerő mutatókat az USA vásárlóira szabott Passat |
A következő szálka a Volkswagen üzemi eredménye lehet Piech szemében: a 2014-es 2,5 százalékos teljesítmény messze elmarad a 2018-ra kitűzött 6 százalékos tervtől.
Újabb szégyenfolt, hogy a konszern tagjaként a Scania és az MAN nem „rokonként” támogatja, hanem riválisként előzgeti egymást, az együttműködés hiánya pedig nem igazán segíti elő a márkacsalád közös, jó eredményeinek elérését.
Nagy a család, nem könnyű minden rokont összebékíteni |
A VW továbbá adós maradt egy vonzó kis költségvetésű – gazdaságos – autó megalkotásával, ennek legérzékelhetőbb visszajelzéseként a konszern eladási mutatója alapján Brazíliában visszaesett a harmadik helyre, a Fiat és a GM mögé.
Nyilván nem lehet könnyű egy ekkora vállalatóriást rendre sikeresen vezetni, ám Piech lépése valójában kétszeresen aláhúzta Winterkorn saját vallomását: senki nem ülhet a babérjain. Aki a legjobb akar lenni, annak minden térségben minden részletre oda kell figyelnie, és az igényekre rugalmasan reagálva szüntelen képesnek kell lenni a megújulásra. Mindezt könnyű leírni, a megvalósítás már nagyobb kihívást jelent.