Gyártók Ezek a motorok hajtják az új Fabiát

Ezek a motorok hajtják az új Fabiát

autopro.hu | 2014.08.14 07:38

Ezek a motorok hajtják az új Fabiát

A 2014 október elején Párizsban bemutatkozó Fabia akár 17 százalékot is képes megtakarítani elődjéhez képest.

Az új Fabia kínálatában az erőforrások legújabb generációja szerepel, amelyek kivétel nélkül új fejlesztésűek és üzemanyag-takarékosak. Az Európai Unió országaiban elérhető választék – a GreenLine változatot is beleszámítva – négy benzines és három dízel erőforrásból áll. Mindegyik motor teljesíti az új Euro 6 kibocsátási normát és a szériafelszereltség részeként start-stop rendszerrel és fékenergia visszanyerő funkcióval látták el. A sebességváltás történhet manuális illetve duplakuplungos automata DSG váltó segítségével.

A kínálatban szereplő benzines aggregátok mindegyike új, az MQB technológiára épülő három- és négyhengeres motor. A háromhengeres 1,0 MPI erőforrást közvetlen befecskendezéssel szerelték fel, míg az 1,2 hengerűrtartalmú négyhengeres aggregátok feltöltővel ellátott TSI motorok lesznek. A teljesítményskála 44 kW (60 lóerő) teljesítménytől indul és a 81 kW (110 lóerő) teljesítményű Fabia modell zárja a sort.

Az új Fabia dízel erőforrásainak kínálatát az új, kizárólag közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltővel ellátott 1,4 liter hengerűrtartalmú Common Rail motorok három teljesítményváltozata adja. A háromhengeres konstrukció motorblokkja aluminiumötvözetből áll. A dízel erőforrások sorát – csakúgy, mint a Fabia második generációjánál – 55 kW és 77 kW teljesítményű motorok adják, amelyet ezúttal természetesen az 1,6 literes lökettérfogat helyett 1,4 literes hengerűrtartalomból nyertek.

A legtakarékosabb modell, az 1,4 TDI (55 kW, 74 lóerő teljesítményű) motorral szerelt Fabia GreenLine 2015 év vége felé érkezik a kereskedésekbe. Köszönhetően a start-stop rendszernek, a fékenergia visszanyerő funkciónak (rekuperáció), a csökkentett gördülési ellenállású gumiabroncsoknak és az aerodinamikai szempontból meghatározó jellemzők tudatos alkalmazásának a Fabia GreenLine 3,1 liter/100 km átlagfogyasztásra képes. Ez 82 g/km értékű CO2 kibocsátásnak felel meg.

Ezzel 2015-től ez a modell a leginkább környezetbarát, hagyományos meghajtású Skoda. Ezt csupán a földgázüzemű Citigo G-TEC modell képes ebből a szempontból túlszárnyalni.

Az új Fabia felszereltségtől függően akár 65 kilogrammal is könnyebb lehet, mint elődje. Az 1,0 MPI háromhengeres erőforrással szerelt alapváltozatának vezető nélküli önsúlya csupán 980 kilogramm.

Kiemelt Partnereink