Gyártók Elkezdték gyártani a Vitarát Esztergomban

Elkezdték gyártani a Vitarát Esztergomban

MTI | 2015.03.05 12:35

Elkezdték gyártani a Vitarát Esztergomban

Orbán Viktor miniszterelnök és Suzuki Osamu, a japán autógyár tulajdonosa közösen indította el a Suzuki esztergomi gyárában az új Vitara sorozatgyártását. A modellt csak Esztergomban gyártják, innen exportálják a vállalat összes piacára.

- Ahol munka van, ott minden van, a jövőről ezt gondoljuk - mondta köszöntőjében Orbán Viktor. - Japán 3,5 milliárd eurós összberuházásával Magyarország legnagyobb zöldmezős ázsiai befektetője, a 149 működő vállalat közvetlenül 25 ezer embernek ad munkát.

Hozzátette, hogy ezen a héten három japán vállalat jelentett be új beruházásokat, amelyekkel összesen több száz új munkahelyet hoznak létre.

A miniszterelnök a vállalat jelentőségét hangsúlyozva elmondta: a Suzuki 5 éve partnere a magyar kormánynak, közvetlenül 3100, áttételesen 30 ezer magyar embernek ad munkát, továbbá a magyar Suzukinak 74 magyar beszállítója van. Hozzátette: Japán az egyik legjelentősebb befektető Magyarországon 149 japán érdekeltségű cég 25 ezer munkavállalónak, így 25 ezer magyar családnak ad megélhetést. Büszkék vagyunk arra, hogy Japán 3,5 milliós összebefektetésével a legnagyobb ázsiai zöldmezős beruházó hazánkban - mondta.

- Eddig 8 modell készült el az esztergomi gyárban és 2,5 millió autó gördült le a futószalagról. A Suzuki és Magyarország elmúlt 25 éve összeforrt, a vállalat a 90-es évek elején, akkor érkezett az országba, amikor még itt nem is létezett olyan, hogy autóipar – mondta a miniszterelnök. A Suzuki a rendszerváltás szimbóluma lett a magyar utakon, ezért is érezzük mi magyarok a magunkénak.

Szuzuki Oszamu elmondta, az esztergomi gyárat 24 év alatt két és fél milliónál több autó hagyta el, az itteni üzem a Suzuki harmadik legnagyobb egysége a világon.

A gyárban 3100 ember dolgozik, a beszállítók 25 százaléka magyar vállalkozás, a programban 74 cég vesz részt, így közvetve harmincezer embernek biztosítanak megélhetést.

Oura Rjoicsi vezérigazgató 2014 novemberében Budapesten jelentette be: az anyavállalat terve, hogy a következőkben évente új modellel álljon elő. Ez a Magyar Suzuki számára 2-2,5 évente egy-egy új modell gyártását eredményezheti.

Alapítása óta a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi üzemében több mint 2,5 millió jármű gördült le a gyártószalagról, amivel a vállalat jelentősen túlszárnyalta a Suzuki Motor Corporation által eredetileg tervezett évi 50 ezres darabszámot. 2015-ben körülbelül 165 ezer gépkocsi gyártásával számolnak, 2013-ban 161 106 gépjárművet gyártott Esztergomban, ez 3,2 százalékos növekedés a megelőző évhez képest. Saját gyártású autóiból a vállalat az év során 157 755 darabot adott el, amivel 1567 millió eurós értékesítési rekordbevételt ért el, az érték 11,6 százalékkal nőtt 2012-höz képest.

A Vitara elnevezés az életet jelentő szóból származik, és a tulajdonos tevékeny életstílusára utal. Fejlesztéséhez, ami több mint négy évet vett igénybe, felhasználták a korábbi Vitarák hagyományait, de a kocsit teljesen új alapokon, eredeti tulajdonságokkal építették föl.

Gazdaságos üzemanyag-felhasználás jellemzi, amit a jármű tömegének csökkentésével értek el, a mechanikai energiaveszteség mérséklése, az aerodinamikai szempontok szerint optimalizált forma és az automatikus motorleállító–motorindító rendszer. Az új Vitara új szolgáltatásokat is kínál, például radaros féktámogató rendszert (RBS) és adaptív sebességtartót (ACC).

A Magyar Suzuki 70 ezer Vitarát tervez előállítani a gyártás első évében; ehhez 74 magyar beszállító szolgáltatásait veszi igénybe. A magyar kis- és középvállalatok számára kínált lehetőséggel a vállalat tevékenysége példaértékű az országban működő gyártók között az autóiparban.

Nemcsak Európába, hanem számos új piacra is szállítani fogja. Az export célországainak és célterületeinek száma már most is meghaladja a hetvenet, ami a társaság jelentőségének további növekedését jelzi a Suzuki globális stratégiai térképén. A tervek szerint a magyar gyár exportcélországainak száma három éven belül eléri a százat.

Az új modell mostantól Magyarországon és az európai márkakereskedésekben is kapható.

Az S-Cross motorjaival és futóművével szerelt szabadidőautóban érintőképernyő, távolságtartós tempomat, radaros ráfutásvédelmi rendszer és intelligens összkerékhajtás segíti a vezetőt. Az S-Crossból ismert 1,6-os, 120 lóerős benzines és turbódízel motorhoz az alapáron járó ötfokozatú manuális váltó helyett egy új, hatfokozatú automata is rendelhető, a dízel csakis 6 sebességes kézi váltóval kapható. Az elsőkerék-hajtású modellek mellett mindkét motorhoz választható összkerékhajtás, amely alapból automatikus, de fixre is zárható, illetve hó- és sportprogramot is kínál. A tempomat háromféle követési távolságot tart magától, a távolságmérést milliméteres hullámhosszú radar biztosítja, amely esőben, ködben, rossz látási viszonyok között is működik. Háromféle követési távolság állítható be, utána az autó úgy gyorsít és lassít, mint egy rutinos sofőr.

Kiemelt Partnereink