Gyártók Egyre biztosabb, hogy nem nálunk épülhet a Jaguar autógyára

Egyre biztosabb, hogy nem nálunk épülhet a Jaguar autógyára

autopro.hu | 2015.05.21 14:37

Egyre biztosabb, hogy nem nálunk épülhet a Jaguar autógyára

Végső döntés még nincs, de több sajtóértesülés szerint a a szlovákiai Nyitra vagy egy lengyel helyszín lehet a Tata kiszemeltje.

Hirdetés

Miután nyilvánvalóvá vált, hogy régiónkban keres telephelyet új gyárának a Tata csoporthoz tartozó Jaguar Land Rover, beindultak a találgatások, vajon hazánk is eséllyel indul-e a mezőnyben. Ilyen volumenű beruházásnál nyilván semmi biztosat nem lehet kijelenteni a végső döntés közzététele előtt, ahogy az sem tesz jót az adott ország esélyeinek, ha kivont karddal beindul a spekuláció a helyi médiában. Láttunk már olyat, hogy egy autógyártó azért módosított a tervein, mert már kész tényként híresztelték az érkezését az adott településre.

A sajtóból úgy tudjuk, Szombathely és Debrecen merült fel lehetsége magyarországi helyszínként, a magunk részéről ettől függetlenül szakmai szempontok alapján végiggondoltuk, mely hazai település lenne leginkább alkalmas egy ekkora üzem befogadására.

Hol telepszik meg a nemes ragadozó márkája?

Úgy tűnik, lassan lezárhatjuk az aktát, ugyanis a várhatóan a nyár során megszülető döntés előszeleként több szlovákiai sajtóorgánum is határozottan állítja, hogy a magyar és cseh pályázók ellenében szlovák, esetleg lengyel helyszínt preferál az autógyártó. Nyitra olyannyira készül a gyár befogadására, hogy az említett forgatókönyv mentén semmit nem mondanak, legfeljebb azt, hogy ha valamit mondanának, az nem tenne jót az ügynek.

Az e-Trend pozsonyi gazdasági portál mellett a pozsonyi köztévé (RTVS) három, egymástól független forrásra hivatkozva ugyancsak megerősítette ezt az értesülést. Információjuk szerint a szlovák kormány már döntött arról a végső ajánlatról, amely a beruházónak szánt kedvezményeket tartalmazza - a nol.hu közölése alapján.

Érdekesség, hogy épp ezekben a napokban találkozott Szijjártó Péter miniszter Indiában a Tata konszern vezetőjével.

Két fontos tényezőt érdemes szem előtt tartani a téma kapcsán: még nincs hivatalos, végső döntés, illetve sem beszállítói, sem munkaerő-piaci szempontból nem akkora dráma, ha a Komáromtól 70 kilométerre fekvő település kerül ki majd győztesen a menetből. Más kérdés, hogy abban az esetben a magyar nemzetgazdaság helyett más ország fog profitálni egy ilyen letelepedés viatathatlan előnyeiből. Várjuk ki a végét, nincs már sok hátra a fontos bejelentésig!

Kiemelt Partnereink