Gyártók Egymás sarkát taposva igyekeznek Kínába a gyártók

Egymás sarkát taposva igyekeznek Kínába a gyártók

MTI | 2014.04.19 12:13

Egymás sarkát taposva igyekeznek Kínába a gyártók

Változatlanul vonzó piac Kína a világ autógyárai számára; sehol sem növekednek ilyen ütemben az eladások, és nincs még egy ekkora piac sehol a világon. Nem csoda, ha a gyártók egymás sarkát taposva igyekeznek a vasárnap kezdődő pekingi autószalonra, hogy bemutassák legújabb modelljeiket.

Hirdetés

Idén 9-11 százalékkal több autó találhat vevőre Kínában, mint 2013-ban. Az első negyedévben 7,9 százalékkal nőttek az eladások. Szakértők szerint a forgalom bővülését a kínai gazdasági növekedés lassulása sem akasztja meg.

A pekingi autószalonon 14 ország több mint 2 ezer kiállítója vesz részt, és 118 új modellt mutatnak be, ezek közül 79-et alternatív üzemanyag hajt.

A német Daimler Pekingben mutatja be először kínai partnerével, a BYD-vel közösen kifejlesztett új, 300 kilométer hatótávolságú elektromos autóját, a Denzát. A Volkswagen az új Touareget és az up! kisautó elektromos verzióját teszi közszemlére.

Az Ernst&Young adatai szerint az elmúlt öt évben a német autógyártók 1,1 millióról 3,7 millióra növelték kínai eladásaikat. A teljes forgalmon belül a Kínából származó bevétel aránya 12 százalékról 28 százalékra nőtt.


Kiemelt Partnereink