Gyártók Csapotthátú modellel bővít a Nissan

Csapotthátú modellel bővít a Nissan

autopro.hu | 2014.09.15 11:33

Csapotthátú modellel bővít a Nissan

A Pulsar számos megfizethető és hasznos technológiai megoldással gondoskodik a biztonságos és kényelmes utazásról, amelyek eddig csak a prémium vagy luxus kategóriájú modellekben voltak elérhetők.

Hirdetés

Ilyenek többek között a mozgó tárgyak észlelését, a sávelhagyás-jelzést és a holttérfigyelést egyesítő aktív biztonsági pajzs. 360 fokos parkolókamerája tovább bővíti a szektorban újdonságnak számító technológiák sorát, csakúgy, mint az okostelefonok integrációját és a teljes körű műholdas navigációt biztosító NissanConnect rendszer.

Az 1,2 literes DIG-T benzinmotor méretét meghazudtoló 115 lóerős teljesítménnyel rendelkezik, míg az 1,5 literes dCi 110 lóerőt és 260 Nm-es nyomatékot kínál. A motorválaszték 2015 elején egy még erősebb, 190 lóerős, 1,6 literes turbófeltöltésű benzinmotorral bővül, amellyel a Pulsar még szélesebb közönség számára válik vonzóvá. Az induláskor elérhető motorokhoz az alapfelszereltség részeként jár az üresjárati stop/start rendszer, amely csökkenti a CO2-kibocsátást és az üzemanyag-fogyasztást. 5,0 l/100 km-es kombinált fogyasztásával és 117 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával a belépő szintű Pulsar gazdaságos és megfizethető autózást kínál mindenki számára.

A hatsebességes kézi váltóval ez a fejlett turbófeltöltős motor 115 lóerős (85 kW-os) teljesítménnyel és 190 Nm-es nyomatékkal büszkélkedhet. Kis mérete ellenére ez az 1,2 literes motor igazán átütő erővel bír: az 1,6 literes szívóüzemű motornál jobb gyorsulási értékekkel bír és dinamikusabb is.

A Pulsar dízelváltozatát négyhengeres, 1,5 literes dCi turbófeltöltős dízelmotorral szerelték fel. A 110 lóerős, Renault-Nissan fejlesztésű erőforrás csupán 94 g/km CO2-kibocsátással üzemel, üzemanyag-fogyasztása pedig vegyes használat esetén mindössze 3,6 l/100 km.

A hatodik generációs 1,5 literes dCi motor egyenletesebb járású, gazdaságosabb és kifinomultabb, mint a korábbi verziók. A motor belső részeinek jelentős átalakítása csendesebb járást és csökkent vibrációt biztosít, az új, könnyebb alkatrészeknek köszönhetően pedig a motor össztömege is csökkent.

Az új modell tökéletesen illeszkedik a Nissan európai gyártási stratégiájába: összeszerelését a vállalat barcelonai üzemében végzik. A modern üzem a márka három spanyolországi telephelyének egyike. Itt található a Nissan Motor Iberica SA (NMISA) központja. A több mint 517 ezer négyzetméteren elterülő üzem 2013-ban 131 900 járművet szerelt össze, és jelenleg valamivel több mint 3500 alkalmazottat foglalkoztat.

Barcelonában található továbbá többek között a Nissan Technical Centre Europe (NTCE), valamint egy járművekkel és dízelmotorokkal foglalkozó kutató-fejlesztő központ is.

Az új Pulsaron kívül az itteni üzemben gyártják a Pathfinderen és a Navarán kívül az NV200 összes Európában forgalmazott változatát, valamint az e-NV200 kishaszongépjárművet is. Az 1983-ban megnyitott barcelonai üzem volt a márka első európai autógyártó üzeme.

Kiemelt Partnereink