Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Több ezer Cybertruckot hív vissza a Tesla
2024.04.19 15:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Brexit: a JLR zuhan, a BMW kivár, az Opel remél, a Toyota féket húzhat, a Nissan hallgat
Ahogy azt előre sejteni lehetett, nem hagyja érintetlenül a piacokat az Egyesült Királyság részben váratlan döntése az EU-ból való kilépésről. Megmutatjuk, mit szólnak ehhez az autógyártók.
A szigetországban Mini és Rolls-Royce gyárakat üzemeltető BMW család saját megfogalmazása alapján "bizonytalan időszak" fokozatba kapcsol, ám nem tervezik a döntéshozók semmilyen azonnali változás bevezetését. Mindenképpen újra fogják tárgyalni a beszállítói szerződéseik egy részét, ám most még nem tudják, milyen új szabályozási, jogi keretekhez kell majd alkalmazkodniuk.
A GM konszernhez tartozó Opel abban reménykedik, hogy a brit Vauxhall divízió továbbra is belül maradhat az Európai Gazdasági Térségen, amelybe az EU tagállamai mellett nem EU-s országok (pl. Svájc, Norvégia) is a beletartoznak, így továbbra is biztosítható lenne a termékek és személyek szabad mozgása a kontinensen belül.
Az indiai Tata csoport brit leánya, a Jaguar Land Rover részvényei 12 százalékot estek a kilépés bejelentését követő órákban - 2012 óta nem zuhantak ekkorát. A JLR globális értékesítéseinek 20 százalékát teszik ki az európai eladások. A gyártó ennek ellenére határozatban közölte, hogy továbbra is elkötelezettek európai gyártóhelyeik tevékenysége és beruházásaik véghezvitele mellett. Szlovákia ezek alapján - elvileg - fellélegezhet.
Óriási kérdőjelek jelentek meg tehát a brit járműipar egén, amely komoly megújuláson megy át amúgy is ezekben az években. A nemzetközi kitettség nem jelentéktelen: a Nissan, a Honda és a Toyota is gyárt autókat a szigetországban. Utóbbi vállalat 3 nappal a szavazást megelőzően közölte munkatásaival, hogy kilépés esetén 10 százalékkal visszafoghajták helyi termelésüket. 2015-ben 190 ezer autót gyártott a Toyota az Egyesült-királyságban, ezen járművek 75 százlékát az öreg kontinesen értékesítették a japánok.
Részben meglepő, részben üzenetértékű, hogy az ország legnagyobb autógyárát üzemeltető Nissan a többi OEM-től elkülönölve nem kívánta kommentálni a választópolgárok döntését. A Nagy-Britanniában három évtizede letelepedett japán gyártó évente 475 ezer autót gyártott eddig helyben. Amilyen csendben van most a vállalat, annyira bátran, az elsők között jelezték még 2013-ban, hogy kilépés esetén "átértékelik" brit tevékenységeiket.