Gyártók Belehúzott a Skoda: a Fabia Combit is piacra dobja

Belehúzott a Skoda: a Fabia Combit is piacra dobja

autopro.hu | 2015.01.26 04:03

Belehúzott a Skoda: a Fabia Combit is piacra dobja

Mindössze néhány héttel a Fabia ferdehátú változatának bemutatóját követően a márka máris elindította folyamatban lévő modelloffenzívája második szakaszát a Fabia Combival.

Hirdetés

Új nemzedékével a cseh gyártó a népszerű és sokoldalú korábbi Fabia Combi sikertörténetét kívánja folytatni. E kisautó immár 2000 óta a gyártó modellpalettájának meghatározó tagja. Napjainkig több mint 1,1 millió darabot szállított ki Fabia Combi modelljeiből, amely így piaci kategóriája legnagyobb darabszámban értékesített tagja.

Kompakt külső méretei mellett térkínálata tekintetében mércéül szolgálhat piaci szegmensében, akár öt személy és csomagjaik számára is bőséges helyet kínálva. Utastere szélességében (plusz 21 milliméter) és hosszúságában (plusz 8 milliméter) is bővült.

Az 530 literes (lehajtott hátsó üléssel 1395 literes) csomagtér a piaci szegmens legnagyobbja, amely 25 literrel múlja felül az előd modellét.

Az új Fabia Combi variálhatósága még az eddigieknél is szélesebb körű. Hátsó ülése két részben hajtható le – először az ülőfelület, majd a támla –, jelentősen növelve a beltér kihasználhatóságát. Az utastér így már akár 1,55 méter hosszú tárgyakat is elnyel. A rakodófelület 960 milliméter széles, 2 milliméterrel haladva meg a korábbi modellét. A csomagtér rakodópereme még alacsonyabban, a talajtól csupán 611 milliméterre ível, így 26 milliméterrel került lejjebb a második generációéhoz viszonyítva. Az 1028 milliméter széles csomagtérajtó 1900 milliméteres magasságig tárul fel.

Infotainment-rendszerei szintén teljes egészében új fejlesztésűek, s a Volkswagen úgynevezett moduláris infotainment-koncepciójára (MIB) épülnek. Első ízben áll rendelkezésre ujjmozdulatokkal is vezérelhető érintőképernyő, miközben négy infotainment-rendszer is szerepel a palettán, köztük a beépített Amundsen rádió-navigációs berendezés.

A modell az okostelefon és az autó rendszerének egyszerűbb összekapcsolására is lehetőséget kínál, amelynek alapja a MirrorLink technika. Az új megoldás segítségével az okostelefon egyes alkalmazásai a Bolero infotainment-rendszer képernyőjén is megjeleníthetők, illetve vezérelhetők. Amennyiben a gyártók oldaláról a megfelelő csatlakozások is rendelkezésre állnak, Apple külső eszközök (az Apple CarPlay révén) és Android operációs rendszerű okostelefonok (az Android Auto révén) is a rendszerbe integrálhatók.

A SmartGate szolgáltatást is kínálja, amellyel a jármű bizonyos adatai a megfelelő alkalmazással az okostelefonon is lehívhatók, tárolhatók és felhasználhatók. Egy új fejlesztésű Skoda Drive-App segítségével például a vezető minden megtett szakaszt követően áttekintheti, mennyire gazdaságos a vezetési stílusa. Az MFA-Pro App a fedélzeti számítógép bővített funkcióival, illetve a multifunkciós kijelzőn (MFA) látható tartalmakkal szolgál a felhasználó okostelefonján, de számos további alkalmazás is szerepel a kínálatban.

Az új Fabia Combi palettáján összesen négy benzines és három dízel erőforrás sorakozik. Mindegyikük megfelel az Euro 6 kipufogógáz-szabvány előírásainak és már alapkivitelében tartalmazza az automatikus motorleállítás és -indítás, illetve a fékezési és motorfék-fázisok alatti energia-visszatáplálás (rekuperáció) rendszereit. A benzines aggregátok az 55 kW (75 LE) és a 81 kW (110 LE), míg az új háromhengeres dízelek az 66 kW (90 LE) és 77 kW (105 LE) közötti teljesítménytartományt ölelik fel. Sebességváltóként korszerű manuális, valamint az automatizált DSG konstrukciók állnak rendelkezésre.

Saját tömegét is sikerrel mérsékelték a tervezők, amely így második generációjával összevetve – kiviteltől függően – akár 61 kilogrammal is könnyebb lehet (a felszereltségbeli eltérésekkel nem számolva). Háromhengeres 1,0 MPI motorjával vezető nélkül mindössze 1004 kilogramm.

A városi vészfék-funkcióval kiegészített, extrafelszerelésként kínált Front Assistant szükség esetén akár megállásig fékezve mérsékli hatékonyan a ráfutásos balesetek veszélyét. A másodlagos ütközésvédelem a balesetet követően fékezi le önműködően az autót, így előzve meg a további ütközéseket.

A vezető figyelmének lankadását a fáradtságérzékelő rendszer követi, az új sebességhatárolóval pedig előre meghatározott értéken rögzíthető a jármű maximális sebessége. Emelkedőn elinduláskor az hegymenet-asszisztens segít, s az új Fabia az EU-országok piacain már alapkivitelben tartalmazza az elektronikus gumiabroncs-nyomásellenőrző rendszert.

A biztonságos kanyarvételek szolgálatában a modell alapfelszereltségében az elektronikus differenciálzár-hatású funkció bővített változata (XDS+) is szerepel.

A passzív biztonsági koncepció részeként az EU-országokban értékesített változatokban hat légzsák működik együtt a hárompontos biztonsági övekkel.

Első alkalommal kínálja e modell a kulcs nélküli automatikus nyitási-, zárási- és motorindító rendszert de a Fabia Combi számára eddig csak hátra rendelhető helyett az első és hátsó parkolóradar is premierjét tartja e modellsorozatban.

Az út optimális megvilágításáról a fény- és esőérzékelő gondoskodik, amely integrált érzékelőjével biztosítja az ablaktörlők és a fényszórók szükség szerinti automatikus működtetését. Az esőszenzor a törlés gyakoriságát is önműködően szabályozza, míg a fényérzékelő a környezeti fényviszonyok szerint kapcsolja be illetve ki a tompított világítást.

Szintén újdonság az új elektromechanikus szervokormány, az úgynevezett C-EPS, amely az eddigi elektrohidraulikus kormánymű leváltásával takarít meg tömeget és üzemanyagot.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink