Gyártók Baudouin Denis: örülök, hogy a BMW a legnépszerűbb prémium márka

Baudouin Denis: örülök, hogy a BMW a legnépszerűbb prémium márka

Biró Csongor | 2015.10.05 15:10

Baudouin Denis: örülök, hogy a BMW a legnépszerűbb prémium márka

A sikeres 2015-ös évről, a BMW és a Mini hazai szerepléséről is kérdeztük a BMW Magyarország ügyvezető igazgatóját.

Hirdetés

- Mennyire elégedett a BMW és a Mini hazai, illetve európai szereplésével? Hogy teljesítettek a márkák az elmúlt nyolc hónapban a hazai és az európai autópiacon?

- Igen jól áll a BMW az első nyolc hónap eladási adatai alapján, világszerte 5,5 százalékkal növeltük az értékesítést, több mint 1,2 millió autót szállítottunk ki az ügyfeleinknek. A Mini márka globálisan 20 százalékot gyarapodott, 211 ezer autót adtak el a kereskedéseink. Az új három- és ötajtósunk nagyon kelendő és még csak most jön a Clubman. A BMW 10 százalékot tudott növekedni Európában, ami nagyon fontos. Ázsiában 4, az USA-ban 7 százalékkal nőtt a márka. Nagy büszkeséggel tölt el, hogy a magyarországi növekedés a nemzetközi trendeknél jóval magasabb. Míg a magyar autópiac átlagban 12 százalékot növekedett, addig a BMW 25 százalékot nőtt. Miután a tavalyi rekordév volt, már most úgy látjuk, hogy az idei is az lesz. A Mini is jól teljesít, sokat várunk a piacra októberben érkező Clubmantől, amely egy újabb piaci rést nyithat meg számunkra. Külön örömmel tölt el, hogy mind több magyar választ BMW-t. Ha leszámítjuk a rendőrségi és állami beszerzéseket, egyértelmű, hogy a BMW a legnépszerűbb prémium márka ma Magyarországon. Értékesítési hálózatunk kiváló állapotban van, mind a 12 kereskedési pontunk fejlesztéseket hajtott végre. Nagyon elkötelezettek, elhivatottak és profik, elégedett vagyok velük. Főleg amiatt, hogy felkészültek a márka növekedésére. Sikerünk kovácsai ők.

- Milyen újdonságokat mutattak be Frankfurtban, közülük melyik lesz kedvelt a magyar piacon?

- Minden Frankfurtban bemutatott autónk természetesen Magyarországon is kapható lesz. Márkánk zászlóshajójának például kiemelt szerepet szánunk a magyar luxusautó-piacon. Erre minden okunk megvan, hisz olyan különleges technológiákat mutat be, mint a lézervilágítás, a hátsó ülésről változtatható komfort, az útviszonyokhoz alkalmazkodó légrugózás, az önálló vezetésre képes sávtartó, gesztusvezérlés, vezető nélküli parkolás, szénszálas karosszériaelemek és természetesen plug-in hibrid erőforrás. Az új X1-est már Budapesten is bemutattuk, nagy reményeket fűzünk hozzá, hisz sokat javult elődjéhez képest. A frankfurti közönségnek nagyon tetszett. Bízom benne, hogy a magyaroknak is tetszeni fog. Fontos modell a márka kínálatában a 2 Active Tourer plug-in hibrid változata, amely ebben a kategóriában az első. A Mini az új, megnőtt, hatajtós Clubmant mutatta be Frankfurtban.

- Rengeteg BMW-alkatrész készül hazánkban, ezért a BMW-t már-már magyar autógyártónak is tekintjük. Korábban 56 hazai beszállítót neveztek meg, ha jól tudom, immár hatvan ilyen vállalkozás szállít alkatrészt BMW és Mini autókhoz. Kik a legújabb beszállítók?

- Ma a BMW-csoport jelentősen kiveszi a részét a magyar gazdaságból, még ha nem is látható ez mindenki számára. Több mint hatvan magyarországi beszállítónk van, de a korábban bemutatott egri ZF-en és a békéscsabai Csaba Metálon kívül másokat nem kívánunk megnevezni. Talán valamikor a közeljövőben. Tevékenységünk anyagi érelemben komoly nyomot hagy. Nagy öröm számomra, hogy ilyen mértékben kivehetjük a részünket a magyar gazdaságból. Évente több mint egy milliárd euróért vásárolunk innen, 2014-ben például 1,3 milliárd euróért és idén még többért. Ennek alapján mi vagyunk az egyik legfontosabb külföldi partnere Magyarországnak. A beszállítóink tízezernél is több dolgozót foglalkoztatnak és olyan fontos alkatrészeket állítanak elő, mint például a hármas és az ötös szériák kormányzási rendszerei, vagy az i3-as alumínium váltóházai. De például az i3-as természetes anyagai, a műszerfal szép fabetétei is magyar beszállítótól érkeznek Lipcsébe. Bár többről nem számolhatok be, azt tudni kell, hogy egy-egy BMW sokkal magyarabb, mint gondolnánk.

- Milyen technikai, technológiai újdonságok várhatók a márka háza tájáról az elkövetkező években? Autonóm autózás, városi mobilitási szolgáltatások? Miben piacvezető akár nálunk, akár Európában, akár a világon a BMW?

- A jövő megoldásai nem kerülik majd el Magyarországot sem, amikor a világon bevezetjük ezeket, akkor Magyarországon is megjelennek majd. Júliustól minden hazánkban forgalomba került BMW saját SIM-kártyával rendelkezik, amely baleset esetén értesíti a mentőket. Az internetes szolgáltatások egyre széles körben terjednek az autóiparban, a BMW élen jár ezek alkalmazásában. Sajnos, nincs még döntés arról, hogy Budapestet bevonjuk a carsharing autómegosztó programba (Drive Now). De reménykedünk, hisz a feltételeinek a magyar főváros megfelel.

- A Mini sorsa hogy alakul? Korábban elkezdődött egy modellbővítési folyamat, ami most megtorpanni látszik, néhány sportos modell eltűnik, igaz, jönnek újabbak is. Az élményautózás helyett inkább a praktikus prémium lesz az irány?

- Nem, hová gondol? A Mini, minden Mini feladata, hogy megörvendeztesse használóját, a vezetés élményét adja mindig és mindenkor. A korábban héttagú kínálat valóban ötre csökken, de ez nem jár majd az élményautózás csorbulásával, sőt. A gokart érzés marad. A Mininél az elmúlt években a vásárolói visszajelzések alapján határozták meg a fejlődés irányát, ezért lett ötajtós Minink és ezért nőtt nagyot és lett praktikusabb a Clubman, a márka első prémium kompakt autója. Családi és céges felhasználókra gondoltak a tervezők, amikor ezeket az autókat megalkották. Új közönséget szólítunk meg és úgy tűnik sikerünk van, mert nagyon fogynak az új karosszéria variánsok. Az eladási adatok is minket igazolnak.

- Mit tud a Countryman jövőjéről? Grazban folytatódik a gyártás a Magna Steyr-nél?

- Ön többet tudhat róla, mint én, nem ismerem a modell jövőjét, de azt biztosan állíthatom, hogy a márka tervez vele, az egyik legsikeresebb modellje a Mininek, így minden bizonnyal marad a kínálatban. A Pacemanről ezt nem tudom elmondani, utódlásáról nincs még döntés. Az ausztriai gyártással kapcsolatban nincs információm. A BMW-csoport fontos partnere a Magna Steyr.

2013. június 1-jétől Baudouin Denis (47) a BMW Magyarországo ügyvezetője. Az Európai Üzleti Főiskolán végzett, marketing és kommunikáció szakokon, Párizsban. 1991-ben csatlakozott a BMW-csoporthoz a francia leányvállalat marketing és kereskedelmi részlegén. Később különböző pozíciókat töltött be a müncheni központban, a Fülöp-szigeteken, illetve Belgiumban. 2009-ben visszatért Párizsba, ahol a BMW-csoport franciaországi marketingvezetőjévé nevezték ki. Baudouin Denis feleségével négy gyermeket nevel, szabadidejében szeret fényképezni

- Hogyan válik be a márka új stratégiája: elsőkerék-meghajtás, keresztmotor, háromhengeres erőforrások? Elfogadják a régi ügyfelek, vagy inkább új tömegek megszerzése a cél?

- Egyre kevesebb ügyfelünk tulajdonít jelentőséget a hátsókerék-meghajtásnak. Valójában egyre többen vannak azok, akiket nem az érdekel első sorban, hogy hol hajt az autó. Tudom, hogy sokan úgy vélik, a BMW egyet jelent a farolással, de ezek az idők már elmúltak. Piacvezetők vagyunk az összkerék-meghajtású prémium modellek piacán Magyarországon – immár a negyedik éve sorozatban - , járműveink jelentős százalékában xDrive hajtás dolgozik. Mi is meglepődtünk azon, mennyire nem érdekli főleg a kompakt kategória vásárlóit a hátsókerék-meghajtás. Sokkal inkább a használható teret, a kényelmet, a minőséget, a megbízhatóságot tartják fontosnak. Vegyük például a 2-es Active Tourert, amely elsőkerék-meghajtású autóként is ízig-vérig BMW maradt. Mindenkinek meg kell tapasztalnia. Erről persze nehéz beszélni. Olyan, mint annak mesélni a csokiról, aki még soha nem kóstolta. Kóstolni kell, tesztelni kell, ki kell próbálni. Autóink azt adják, amit ígérnek – függetlenül attól, hogy első- vagy hátsókerék-meghajtású. Valóban új ügyfelek megszerzése a cél, ha arra gondolunk, hogy az idén eladott 1373 BMW-ből közel száz 2 Active Tourer, illetve Grand Tourer modell volt, akkor látjuk, hogy igenis vevők a magyarországi vevők az újdonságokra és a BMW-kre akkor is, ha azok nem hátsókerék-meghajtásúak, és nem hathengeres hosszában beépített motorral szereltek, hanem háromhengeresek, elöl hajtanak és keresztben van a motorjuk. - Hogyan válik be a márka új stratégiája: elsőkerék-meghajtás, keresztmotor, háromhengeres erőforrások? Elfogadják a régi ügyfelek, vagy inkább új tömegek megszerzése a cél?

Hirdetés

Kiemelt Partnereink