Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Áttörést ért el a Siemens
2024.04.26 06:24Rangos díjat nyert el a Schunk
2024.04.26 04:20Új logisztikai komplexumot épített a Gebrüder Weiss
2024.04.25 17:17Számos újítással készül az idei szezonra a BME Formula Racing Team
2024.04.25 16:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
BMW i3: nagyobb hatótáv, hosszabb töltés
Megújul a bajorok városi elektromos kisautója, az egy feltöltéssel megtehető maximális távolság a mostani 190 kilométerről 300-ra nő.
Újabb löketet adna a BMW az elektromos autók terjedésének: a német kormány által biztosított támogatások bevezetésével közel egy időben az i3 modell jelentősen megnövelt hatótávolságú frissített kiadása jelenik meg a piacon. A nyártól kapható személykocsik akkumulátora 33 kWh teljesítményű lesz, aminek köszönhetően csak az egy töltéssel megtehető távolság nő, az energiatároló fizikai mérete nem.
A gyártó 300 kilométeres megszakítás nélküli utazást ígér, a reális adat (fűtés/hűtés, médiahasználat stb. miatt) az Automobilwoche szerint 200 kilométer lehet. A 170 lóerő teljesítményre képes, nulláról százra 7,3 másodperc alatt gyorsuló új i3 óránként 150 kilométeres sebességnél szabályoz le – igaz, a határokat az akkumulátorok töltöttségének óvása érdekében eddig sem volt érdemes feszegetni.
A korábban eladott i3-asok gazdáiról sem feledkeztek meg |
Bár a BMW mérnökei igyekeznek csökkenteni a töltés időszükségletét, az erősebb akkumulátorok azért megkövetelnek némi kompromisszumot: míg speciális töltőállomásokon akár 3 óra alatt is fel lehet tölteni az i3 akkumulátorait, ugyanez a folyamat az otthoni, konnektoros „tankolás” esetében az eddigi nyolc helyett 10 órát vesz majd igénybe.
Az új kiadásért 1200 euróval kell majd többet a szalonokban hagyni. A gyártó a modell korábbi verzióinak tulajdonosaira is gondolt, hiszen igény szerint az izmosabb energiacellák utólag a használt i3-asokba is beépíthetők.
Az i3 megújítására azért is különösen nagy szükség van, mivel 2016 első negyedévében 23 százalékkal csökkent a bajorok i-modellcsaládjába tartozó elektromos, illetve plug-in hibrid modelljeinek értékesítése. Január és március között 5100 darabbal kevesebb i3 és i8 fogyott, ami az utóbbi 7 negyedév legrosszabb adata. A BMW közeljövőbeni eladásait valószínűleg az sem segíti majd, hogy három kulcsfontosságú fejlesztője mondott fel, és pártolt át egy kínai startuphoz. |