BMW 330i xDrive teszt: télálló

Szerző: Biró Csongor | 2016.03.02. 06:28

Elég merész dolog egy 252 lóerős BMW-vel télvíz idején nekiindulni a Hargitának, de a szükség nagy úr, és BMW-ből is van már összkerék-meghajtású. Egy ilyen példánnyal teljesítettük az izgalmas, közel 1800 kilométeres túrát.

Hogy néz ki?

A ráncfelvarrott hármas nem feltűnő, annál inkább érezzük magunkat kiemelten komfortosan. Nem olyan puccos, mint az új A4-es, vagy nem olyan látványos, mint a C-osztály, de mind közül a legjobb vezetési élményt adja. Ezért elnézzük, hogy egy kicsit eljárt felette az idő. Sosem gondoltam volna, hogy egyszer azt mondom egy BMW-re, hogy kissé túl konzervatív. De nekem így is jó (lenne). A teljesen LED-es fényszórók különleges varázzsal ruházzák fel a hármast, a 18-as felnik mintázata megszokott, ha nem látnánk az autó fenekén a típusjelzést, nem is futna össze a nyál a szánkban. Luxury felszereltségekor elsősorban a kényelem volt a rendező elv, de szerencsére pár technológia újdonság is helyet kapott a listán: professzionális navigáció, LED-technológia, automatikus távfény, tolatókamera, táblafelismerő.

Hogy megy?

330i. Varázslatos szám. Végre egy izmos benzines a tesztparkban, mondatja velem a bennem szunnyadó kisördög, aki már tudja, hogy fölösleges siratni a soros hathengerest, a 330i megjelölést egy izgalmas négyhengerest takar. A 252 lovas turbós erőforrással parádés élményeket szereztem a kettes kabrió vezetésekor, így egyáltalán nem bántam a downsizingot. Teljesítményének maximuma a percenkénti 5200-as fordulattól áll rendelkezésünkre (egészen 6500-as fordulatig marad velünk), 350 Nm-es csúcsnyomatéka dízeleket megszégyenítő erővel tép az aszfaltot már 1450-es percenkénti fordulattól.

Szinte hihetetlen mennyire alacsony fordulatnál milyen vehemensen húz a motor, pedig többnyire takarékos eco pro módban használtam a kocsit. Hangja morgós, nagyon tetszett és lázba hozott, ahogy erőltetett menetben egyre hangosabb és férfiasabb lesz. Sport módban, vagy a váltót S fokozatba tolva egészen vérpezsdítő az üvöltése, igaz, hallani, hogy a hangszórókból kapunk egy kis rásegítést. De mivel jó, nem zavar a varázslat, a mai kétszínű korunkban nem ez lesz, amiért reklamálni fogunk.

Milyen vezetni?

A 18-as kerekeken feszülő Sottozero sportos gumik és a mély ülések ellenére nem éreztem keménynek a 330i xDrive komfortos futóművét. Az összkerék-meghajtás amellett, hogy a havas elindulásoknál volt a segítségünkre semlegesítette az alapból hátsókerekes kocsi szeleburdiságát, semmilyen helyzetben nem tudtam kihozni a sodrából. Nem csúszkáltunk, sportosan kanyarodtunk és nem féltünk semmitől. Futóműve kisimította a kisebb úthibákat, de a nagyobbakon sem rázott, a sportosság oltárán nem áldozta fel egy pillanatig sem a kényelmet.

9,7 literes átlagfogyasztással vettem át, kissé lefittyedt az ajkam, amikor kiszámítottam, mennyibe is fog nekem így kerülni az erdélyi utazás. Aztán jött a hó, a fagy, a sok eső és a kellemetlen időjárás, így sem kedvem, sem bátorságom nem volt kihasználni a sportos karakterét, a 250 kilométer/órás végsebességet és az 5,8 másodperces százra gyorsítást. De még így is csodálkoztam, amikor még itthon hat liter körüli fogyasztást mutatott az első nagyon havas napokon a fogyasztásmérő. Aztán jött a kirándulás, a magyar utakon még ésszerűen közlekedtem, de a román utakon már sokkal inkább a forgalom ritmusát követtem és a túlélésért küzdöttem. Tempós haladással, sok autópályás és hegyi szakasszal megtűzdelve a 330i átlaga meglepetésre téli üzemben (fűtéssel, ülésfűtéssel) 6,9 literre alakult 100 kilométerenként, amivel jelentősen spóroltam az utazási költségeken. Sőt, egy kisebb költözést is végrehajtottam a kocsival: előbb szerszámokat, lomokat és kisebb bútorokat szállítottam a négyajtóssal az erdőről a városba, majd pedig két kisgyereket - a teljes vakációs staférunggal - szállítottam Karcfalváról Kolozsvárra. Annyira megpakoltuk a kocsit, hogy a sofőr kivételével mindenkinek került a lába alá is valami. Majdnem minden befért kivéve egy borszéki vizes palack. Bár csak fél literes volt, nem találtunk neki helyet. Mivel jóféle almapálinkáról volt szó, majdnem az egyik gyereket hagytam a nagyszülőknél. Végül sikerült beerőszakolnom a játékok, töltelékes káposzták és paplanok közé. Volt teher, volt tempó és nem volt nagy fogyasztás. Ennyit a négy henger miatt fanyalgóknak. Én is szeretem a soros hatost, ellágyít férfias duruzsolása és fenékrázó vehemenciája, de a négyhengeres turbóssal is kibékültem. Hatótávja óvatos pedálmunkával megközelíti a 900 kilométert.

Mennyibe kerül?

Nem olcsó a hármas, még az 1,5 literes háromhengeres, 136 lovas 318i modellért is elkérnek közel 9 millió forintot. A 330i xDrive modell alapára 12,61 millió forint, de a nem túlzottan felextrázott tesztautónkért már 17 millió forintot kérnek el és ez még nem egy csúcsmodell. Pár vezetősegéddel és egyedi kiegészítővel könnyedén 20 milliós tornázhatjuk fel az árat.