Gyártók Az új R8 a valaha volt leggyorsabb Audi

Az új R8 a valaha volt leggyorsabb Audi

autopro.hu | 2015.07.28 16:47

Az új R8 a valaha volt leggyorsabb Audi

0-100 km/h 3,2, 0-200 km/h pedig 9,9 másodperc alatt és 330 kilométer/óra végsebesség – ezt tudja az Audi R8.

Hirdetés

– A versenysport immár jó néhány évtizede az Audi génjeinek maghatározó eleme – emelte ki Ulrich Hackenberg, az Audi AG igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. Az R8 technikája minden területén rendkívül közel áll a versenysport világához, s a valaha készült legerősebb, leggyorsabb és legdinamikusabb sorozatgyártású Audi.

Az új R8 két motorváltozattal érkezik ősszel a piacra, s a 449 kW (610 LE) teljesítményű R8 V10 plus a valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású Audi. 5,2 literes V10-es erőforrást terveztek hozzá a mérnökök. Mindemellett az R8 modellek üzemanyag-fogyasztása akár 13 százalékkal is elődeiké alatt alakulhat.

A továbbfejlesztett mechanikus hátsó differenciálzárat és egy teljes egészében új fejlesztésű, elektrohidraulikus működtetésű lamellás tengelykapcsolóval szerelt központi differenciálművet tartalmazó hajtásrendszer a villámgyors működésű, hétfokozatú S tronic sebességváltón keresztül csatlakozik a motorhoz. Az aktív hűtésű összkerékhajtási rendszer mindenkor a pillanatnyi igények szerint osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó kerekek között. A quattro összkerékhajtás intelligens menetdinamikai szabályozása az Audi drive select részét alkotja, amely négy alap-üzemmódot kínál.

Az új Audi R8 V10 plus szárazon mindössze 1454 kilogramm, ami elsősorban az alumínium és szénszál-erősítésű műanyag (CFK) elemeket is tartalmazó, új Audi Space Frame (ASF) könnyűszerkezetes technológiának köszönhető. A karosszériaszerkezet önmagában csupán 200 kilogramm. A jármű alja a versenyautókéhoz hasonlóan teljes burkolatot kap, a levegő itt is célzott áramoltatásáról pedig diffúzor gondoskodik. Mindez hatékonyan növeli a leszorító erőt, az R8 V10 plus esetében például a végsebességnél az első kerekeknél 40, míg a hátsóknál 100 kilogrammnak megfelelő mértékben. E kiváló értékekben a szénszál-erősítésű műanyag (CFK) hátsó szárny is nagy szerepet játszik.

A nagyteljesítményű sportkocsi utastere a versenyautókéhoz hasonlóan egyértelműen a vezetőre összpontosít, aki minden információt jól áttekinthető formában hívhat le az Audi virtual cockpit kijelzőfelületére. A kormánykerék, a kombinált műszeregység és az út így egyetlen közös látótengely mentén alkot jól áttekinthető nézetet. A kormánykerék multifunkciós, és úgynevezett szatellit-gombjai segítségével a pilóta úgy vezérelhet minden fontos funkciót, hogy nem szükséges levennie kezét a volánról, tekintetét pedig az útról.

Az Audi virtual cockpit igény szerint konfigurálható, s minden tartalmát igényes háromdimenziós grafikák formájában jeleníti meg, adott esetben nagyméretű fordulatszámmérővel és információk sokaságát – például a gumiabroncsok hőmérsékletét vagy a pillanatnyi forgatónyomaték-szintet – mutató mellékműszerekkel. Az MMI touch rendszerrel kiegészített MMI navigációs rendszer plusz az új R8 szériafelszereltségének része. A high-end médiaközpont egyszerű logika mentén kezelhető.

Egyetlen négykarikás sorozatgyártású modell sem áll közelebb a versenypályák világához, mint az új R8, amit testvérmodelljei, az új GT3 versenygép, az Audi R8 LMS és a tisztán elektromos hajtású Audi R8 e-tron sportkocsi is meggyőzően igazolnak.

A szinergiákra nyíló lehetőségek maradéktalan kiaknázása érdekében első ízben fejlesztették e három modellt párhuzamosan az Audi konstruktőrei. A versenymérnökök, a pilóták és a fejlesztők szoros együttműködése eredményeképpen az új Audi R8 és versenysport-változata, az új R8 LMS menetteljesítményei egyaránt jóval dinamikusabbak. Mindössze tíz héttel a Genfi Autószalonon tartott premierjét követően az új R8 LMS a Nürburgring 24-órás futamán aratott diadalával győzelemmel mutatkozott be a versenypályán.

Kiemelt Partnereink