Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Már itt az autonóm rajzó robotméhecske, a BionicBee
2024.05.04 12:22Hány éves korig szabad autót vezetnie az időseknek?
2024.05.04 08:21Drónokat vetnek be a graffitik eltüntetésére
2024.05.04 04:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Az igazi VW-balhé még csak most kezdődik
Atomjaira hullik, vagy új ösvényt talál a sikerhez a német gigakonszern? Ez itt a kérdés, a szinte tektonikus mozgások már megindultak, a választ az idő hozza majd el.
Amint megírtuk, a Winterkorn-Piech házicsata lezárultával nem tűnt el a Volkswagen csoport egéről a változás szele, sőt: úgy tudjuk, a 12 márkát tömörítő konszern négy részre oszlik, avagy szakad. Nem túlzás talán ezt a várható folyamatot a földrészek kialakulásához hasonlítani – olyan, egyenként is jelentős márkák sorolhatnak most jobbra, balra, egymástól különválva, mint a Škoda, maga a Volkswagen, az Audi, a Lamborghini, a Porsche, a Bentley…
Úgy kezdődött, hogy a másik visszaütött... |
Nem kétséges, hogy a gyökeres átrendeződés az autóipart globálisan is hatása alá vonja. Főleg azért, mert a lépés kényszerű: Kínában és Dél-Amerikában is jelentős visszaeséseket produkált értékesítés terén a VW márka, májusban összesen 5,9 százalékot zuhantak az eladásaik.
Christian Klingler alighanem csomagolhat |
Nem véletlen, hogy az első vezéráldozat Christian Klingler, a konszern értékesítési vezetője lehet, aki Piech embereként – és a fontos családba beházasodva az eddigi elnök rokonaként – mostanáig védettséget élvezett. A sérthetetlenségnek immár vége, a számadatok pedig elmaradnak a várakozásoktól. Noha 2009 és 2014 között 6,3 millióról 10,2 millióra nőtt az éves értékesítési mutató, Észak-Amerikát nem sikerült meghódítani, a brazil és kínai piacokon sem muzsikál jól a német gyártó.
Az érkezési oldalon Herbert Diess neve merült fel, aki a konkurens BMW csapatából ül át a wolfsburgi székbe – talán ő kapja meg az egyik új márkacsoport, avagy divízió vezetését. Az inkább hírhedt, mint híres szakember profi költségcsökkentőként vált ismertté, holott a Volkswagennél most inkább eladási guru és békéltető specialistára van talán a legnagyobb szükség.
Amit biztosan kijelenthetünk: a német konszern gondoskodik róla, hogy a nyár se teljen unalmasan a globális járműiparban.