Gyártók Az i30-at is leporolta a Hyundai

Az i30-at is leporolta a Hyundai

autopro.hu | 2014.12.22 07:29

Az i30-at is leporolta a Hyundai

Három évvel az ötajtós és kombi kivitelű Hyundai i30 második generációjának európai premierjét követően a a gyártó most bemutatja az új i30 modellkínálatát.

Hirdetés

A 2015 márciusától kapható, új i30 háromféle karosszériatípust (háromajtós, ötajtós, kombi), gazdaságosabb erőforrásokat, komfortosabb rugózást és jobb vezethetőséget kínál. Szintén fontos újdonság a vadonatúj, 186 LE teljesítményű sportmodell, az i30 Turbo megjelenése. Az új alsó-középkategóriás modell akár 3,6 l/100 km üzemanyagfogyasztást kínál, CO2-kibocsátása pedig elismerésre méltóan 94 g/km.

Az új i30-at a Hyundai Motor európai műszaki központjában, a németországi Rüsselsheimben tervezték és fejlesztették, gyártására a térségben, a csehországi Nošovicében kerül sor.

Az új bixenon fényszórók nagyobb fényerejükkel javítják az éjszakai látási viszonyokat, az automatikus szintszabályozás az alapkiépítés része.

Az aktív biztonságot a Hyundai sávelhagyásra figyelmeztető rendszere (LDWS) fokozza. A berendezés figyelmezteti a vezetőt, ha a jármű anélkül kezdi elhagyni a forgalmi sávot, hogy a sofőr előtte aktíválta volna az irányjelzőt.

Az új kényelmi és praktikus rendszerek közül említést érdemel az intelligens parkolástámogató rendszer (SPAS), amely az eddig kínált, párhuzamos parkolási támogatáson túl mostantól a merőleges beállást is segíti. A parkolóhely és az autó egymáshoz viszonyított helyzetét érzékelők ellenőrzik, míg a kormányzást egy fedélzeti számítógép vezérli. A gázpedál és a fék kezelése továbbra is a vezető dolga.

A rendelhető aktív biztonsági tételek között említhető az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC), a járműstabilitás-szabályozó rendszer (VSM), a blokkolásgátló fékberendezés (ABS), a vészfékrásegítés (BAS), a visszagurulásgátló (HAC), valamint a vészfékezési jelzőrendszer (ESS), amely intenzív lassítás esetén villogtatni kezdi a jármű féklámpákját.

Az i30 alapvető méretei nem változtak: megmaradt nagy a tengelytáv (2650 mm) és a szélesség (1780 mm, külső visszapillantó tükrök nélkül), amelyek tágassá teszik az utasteret. A csomagtartó kapacitása versenyképes a szegmensben: alaphelyzetben a ferdehátú kivitel 378, a kombi 528 liternyi férőhelyet kínál a csomagoknak.

Az új i30 korábbinál bővebb, héttagú motorválasztékának minden tagja teljesíti az Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát, a benzin- és dízelüzemű erőforrások teljesítménye 90-186 LE, a CO2-kibocsátás akár 94 g/km.

A vásárlók háromféle dízelmotor közül választhatnak: az 1,4 literes egység 90 lóerőt ad le, míg az 1,6 literes két teljesítményszinten, 110 vagy 136 lóerővel választható.

A benzinmotorok kedvelői a három szívómotor (100-135 LE teljesítmény-tartományban) mellett az új i30 Turbo modellbe beépített új, 186 lóerős Turbo-GDI erőforrást is választhatják.

Az i30 100 lóerős, 1,4 literes Gamma motorját egy frissen fejlesztett, négyhengeres Kappa erőforrás váltotta fel. Az új generációs i20 modell fedélzetén a közelmúltban bemutatkozott, 1352 köbcentiméteres blokk számottevően könnyebb közvetlen elődjénél, az 1.4 Gamma motornál. Tömege mindössze 87 kg, 14-gyel kevesebb, mint volt, ami kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást (5,6 l/100km) és szerényebb CO2-kibocsátást (129 g/km) jelent.

A két 1,6 literes dízelmotorhoz, valamint a közvetlen benzinbefecskendezéses 1.6 GDI blokkhoz az új fejlesztésű, hétfokozatú DCT (duplakuplungos sebességváltó) is társítható. Az új váltómű a korábban alkalmazott kisméretű, hatfokozatú hagyományos (hidrodinamikus nyomatékváltóval szerelt) automata sebességváltó helyébe lép. Az új hétfokozatú DCT vezethető teljesen automata üzemmódban (városban optimális megoldás), vagy szekvenciális kézi üzemmódban, amely a még intenzívebb vezetési élmény érdekében.

Ami az új i30 környezeti kompatibilitását illeti, a modell megkapta a Hyundai üzemanyag-takarékos Blue Drive öko-programjának égisze alatt kifejlesztett, legmodernebb megoldásokat , így a start-stop rendszert (ISG), a csekély gördülési ellenállású abroncsokat, a generátor-szabályozó rendszert (AMS) valamint az első hűtőmaszkba beillesztett, légellenállás-csökkentő aktív légterelőt.

Azoknak a vásárlóknak a kedvéért, akik nagyobb motorteljesítményre, intenzívebb menetdinamikára és jellegzetes, kiemelkedő formavilágra vágynak, a Hyundai új csúcsmodellel bővítette az új i30 2015-ös választékát.

Az új i30 Turbo orrában az 1,6 literes Gamma GDI motor feltöltött változata dolgozik, ugyanaz, amely a Veloster Turbót is hajtotta.

A motor már 1500/perc fordulatszámtól (egészen 4500-ig) 265 Nm nyomatékot ad le, ami dinamikusabb gyorsítóképességet jelent. A motor hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül hajtja az első kerekeket. A modell álló helyzetből 8,0 mp alatt éri el a 100 kilométer/óra sebességet, legnagyobb sebessége pedig 219 km/óra.

A 28 százalékkal nagyobb teljesítmény, illetve 38 százalékkal megnövelt forgatónyomaték (az 1.6 GDI motorhoz képest) módosított futóművet követelt meg: a mérnökök sportos hangolású felfüggesztést, valamint megerősített kormányművet és fékeket, új kerekeket és gumiabroncsokat építettek be. A kormánymű rövidebb áttételezést (2,78 fordulat ütközéstől ütközésig) kapott, a féktárcsák átmérőjét megnövelték (elöl 300 mm átmérőjű, belső hűtésű, hátul 284 mm átmérőjű, tömör tárcsákat találunk. Az új i30 ezen kivitelének újdonsága a 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsa.

Az új i30 Turbo modell öt- és háromajtós ferdehátú kivitelben egyaránt megvásárolható, az egyedi karosszériaszínek között említést érdemel az új, kizárólag az i30 Turbo modellhez rendelhető Jet Black.

Kiemelt Partnereink