Gyártók Az állások maradnak, a jutalmak nem

Az állások maradnak, a jutalmak nem

MTI | 2015.10.06 14:50

Az állások maradnak, a jutalmak nem

A dízelbotrány egyelőre nem fenyeget munkahelyeket a Volkswagen (VW) konszernnél - mondta a társaság üzemi tanácsának elnöke kedden a németországi Wolfsburgban működő központi gyártóbázison soron kívül tartott üzemi gyűlésen.

Hirdetés

Bernd Osterloh a több mint 20 ezer dolgozó részvételével tartott gyűlésen elmondta, hogy pillanatnyilag az alkalmazottak és a kölcsönzött munkavállalók állását sem fenyegeti a dízelbotrány, és a társaság vezetése mindent megtesz a munkahelyek megőrzéséért.

Ugyanakkor a Bentley-től a Skodáig 12 márkát összefogó csoport legfőbb márkája, a Volkswagen eredményét biztosan rontja a botrány, és ez a fizetésen felül járó bónuszban is tükröződik majd.

A hosszabb távú hatások pedig kiszámíthatatlanok, mert nem látható előre, hogy miként változik a társaság megítélése a vásárlók körében - mondta Bernd Osterloh az üzemi tanács közleménye szerint a nyilvánosság kizárásával tartott gyűlésen, amelyen az új vezérigazgató, Matthias Müller is felszólalt. A VW világszerte nagyjából 600 ezer embert foglalkoztat, több mint 75 ezret Wolfsburgban.

A dízelbotrány miatt felülvizsgálják az összes tervezett beruházást a német Volkswagen (VW) konszernnél, és tovább szigorítják a már korábban elindított költségcsökkentési programot - mondta a társaság vezérigazgatója kedden a németországi Wolfsburgban működő központi gyártóbázison soron kívül tartott üzemi gyűlésen. Matthias Müller a több mint 20 ezer dolgozó részvételével tartott gyűlésen elmondta, hogy a nem létfontosságú beruházásokat mind törlik vagy elhalasztják, és a botrány miatt kialakult új helyzethez igazítják az előző vezérigazgató, Martin Winterkorn idején elindított hatékonyságnövelő, költségcsökkentő programot.

Az átalakítás "nem lesz fájdalommentes", de a társaság mindent megtesz azért, hogy a VW a jövőben is a "jó és biztos" munkahelyek vállalata legyen - mondta Matthias Müller a VW közleménye szerint a nyilvánosság kizárásával tartott gyűlésen.

A vezérigazgató a dízelbotrány gyors és kíméletlen feltárását ígérte, és hangsúlyozta, hogy a dízelbotrányban érintett gépkocsik mind biztonságosak és működőképesek. "Ügyfeleink biztonsága egy pillanatig sem volt veszélyben" - mondta.

Az Euro-6-os környezetvédelmi besorolású dízelmotorral meghajtott kocsik megfelelnek az előírásoknak. "Ez Wolfsburg számára azt jelenti, hogy folytatódhat a gyártás" - hangsúlyozta Matthias Müller, aki a csoporthoz tartozó Porsche vezérigazgatói pozíciójából került a konszern élére szeptember végén, és új tisztségében most először intézett beszédet az alkalmazottakhoz.

Elemzők szerint a VW nagyjából 4,3 milliárd eurót takarított meg a csalással, de a botrány ennél sokkal több pénzbe kerülhet. A Frankfurter Allgemeine Zeitung című lap kedden a baden-württembergi tartományi bank (lbbw) egy elemzésére hivatkozva azt írta, hogy akár 46 milliárd eurót is felemészthet a dízelbotrány, és a VW ezért tőkeemelésre kényszerülhet.

A frankfurti tőzsdén jegyzett részvénytársaság tavaly még az értékesítési darabszámot, az árbevételt és az üzleti eredményt tekintve egyaránt rekordot ért el. A csoport tagjai 2014-ben összesen 10,1 millió gépjárművet adtak el, 4,2 százalékkal többet a 2013-as 9,7 milliónál. Az árbevétel első alkalommal lépte át a 200 milliárd eurós határt, 202,5 milliárd euró lett, 2,8 százalékkal magasabb az előző évi 197,0 milliárdnál, az adózás utáni nyereség pedig 21,0 százalékkal 11,06 milliárd euró emelkedett.

A konszernhez tartozik az Audi, a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, az MAN, a Porsche, a Scania, a Seat, a Skoda, a Volkswagen és a Volkswagen haszongépjárművek márka.

Németországban minden hetedik munkahely kapcsolódik közvetlenül vagy közvetve a gépjárműgyártáshoz, az ipar legnagyobb ágazatához. Tavaly az ágazatban érdekelt cégek összesített bevétele történelmi csúcsra emelkedett, 367,9 milliárd euró volt.

Kiemelt Partnereink