Gyártók Audi A3 teszt: a magyar limuzin

Audi A3 teszt: a magyar limuzin

Biró Csongor | 2014.03.07 08:13

Audi A3 teszt: a magyar limuzin

A győri gyár világautóját hengerkikapcsolós 1,4 literes turbós motorral teszteltük. Technikája, kényelme, biztonsága és takarékossága állami vezetők autójává emeli.

Miért kell a magyar minisztereknek, állami vezetőknek, politikusoknak, állami cégvezetőknek Audi A6, Skoda Superb vagy Volkswagen Passat, amikor itt van a magyar-német ipar legújabb remekműve, az Audi A3 Limousine? Állami pénzből csak hazai gyártású autót kellene venni, így piaci támogatást kaphatna az A3 Limousine mellett a Suzuki SX4 S-Cross, a Mercedes-Benz B-osztály vagy a CLA is, de a magyar motorokkal szerelt Astrát, Merivát, Zafirát sem zárnám ki a közbeszerzésekről. A többi autót igen. Lehet, hogy nem lenne népszerű intézkedés a Parlament lépcsőit koptatók számára, de az adófizetők talán könnyebben áldoznak 7-8 milliót egy vezetőre, mint 10-15 milliót.

Az A3 Limousine igazi cégautó, amelyet magyar cégek is megengedhetnek középvezetői szinttől felfelé. Jóval kisebb, mint egy A6-os, vagy mint egy Passat, de a célnak, a feladatnak tökéletesen megfelel. Sőt, tegye össze a kezét, aki nem örülne egy ilyen szolgálati autónak. A sofőr minden kényelme adott, jó az üléspozíció, a jól felszerelt tesztautóban navigáció, ülésfűtés, Bluetooth, automatikus távfény, parkolóradar, kétzónás klíma, stop-start, tempomat, négy elektromos ablkakemelő, dupla kuplungos S tronic váltó, indítógomb, fáradtságérzékelő, esőérzékelő, bőrös ülések, érintésre nyíló ajtók, munltifunkcós kormány, elektromos rögzítőfék, színes kijelzők, bixenon fények teszik élménnyé a biztonságos utazást. Utastere marasztaló, szórakoztató technikája lenyűgöző, a nagyobb prémium modellekből ismerős érintőpados tekerőgombon kézírással írhatjuk be célunkat a navigációba.

fotók: Biró Csongor

Alacsony terhelésnél zavaró egy kicsit a kéthengeres üzemmód (két hengert automatikusan lekapcsol), mégiscsak négy karika van a kopcsi orrán, a feleségem is rám szólt, váltsak már vissza, hisz mindjárt lefulladunk. A takarékosság kompromisszumot kíván, aki nem akar kompromisszumot kötni egy prémium autóban, az vegyen 125, vagy 180 lovas benzinest, vagy vigye a nyomatékosabb 1,6 literes 105 lovas, vagy kétliteres 150 lovas dízel változatban. A hengerkikapcsolós motort is meg lehet szokni, ha jobban rálépünk a gázra akkor elmúlik a fulladékony állapot, kisimul a gurgulázás, amelyet persze kiküszöbölhetünk a hétsebességes váltó sport programjának alkalmazásával. Amint odalépünk, harap a kis motor és ugrik az Audi legkisebb négyajtósa. Az aszkéta technika előnye, hogy könnyedén hat liter körül tartható a kocsi átlagfogyasztása, a közel négyszáz kilométeres tesztelés során 5,9 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként, ami közel ezer kilométeres hatótávot feltételez. Rugalmas a motor, kilencven kilométer/órás sebességnél 1700-at forog percenként a főtengely, száznál 1900-at, 110-nél kétezret, 120-nál 2200-at, 130-nál pedig 2400-at. Az erőforrás legnagyobb nyomatéka 250 newtonméter, a kocsi 8,4 másodperc alatt gyursul fel álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre, végsebessége pedig 217 kilométer/óra.

Futóműve bírta a rossz utakon a strapát, az első McPherson felfüggesztés egyes elemeit alumíniumból készítették, ahogy ebből az anyagból van a motorháztető is. A négykaros hátsó felfüggesztések szintén segédvázhoz csatlakoznak, lengőkarjaik nagyszilárdságú acélból készültek. A spirálrugók és a lengéscsillapítók különválasztott bepítésben kaptak helyet.

Csomagtartója 60 literrel haladja meg az ötajtósét, 425 literes, ám szája szűk és nehezen pakolható. A hátsó ülések előredöntésével 880 literes teret kapunk a nagyobb csomagoknak.

Négyajtós A3-ashoz legolcsóbban 125 lovas 1,4 literes motorral juthatunk 6,47 millió forintért. A tesztben szereplő motor-váltó kombinációért legkevesebb 7,44 millió forintot kell kifizetnünk, a felextrázott tesztautó ára 9 millió forintot kóstál.

Kiemelt Partnereink