Gyártók Audi A3 Cabriolet teszt: büszke vagyok, hogy magyar

Audi A3 Cabriolet teszt: büszke vagyok, hogy magyar

Biró Csongor | 2014.12.02 05:38

Audi A3 Cabriolet teszt: büszke vagyok, hogy magyar

Győrben készül, kabrió és nem TT. Sokan nem tudják, de magyar autó az Audi A3 Cabriolet. Mégpedig az egyik legjobb a maga kategóriájában.

Hirdetés
fotók: Biró Csongor

Az Audi A3 Cabriolet ugyanazon a gyártósoron készül, mint az új TT Roadster, illetve Coupé és legalább olyan élmény vezetni. Az A3-as nyitott tetejű változata parádés autó. Minden ízében Audi, minden ízében prémium, olyan a szaga, a tapintása, a színe, a hangja és a komfortja, mint a család nagyobb képviselőinek. Aki A3-ast vesz, nem azért teszi, mert nincs pénze A4-esre, hanem mert megtetszett neki és méretben ráöntötték. Az A3-as kabriót elég meglátni és megszeretni. Több érv nem kell az érdekében.

Bármerre is jártam, sóhajtásoktól volt hangos az utca, ezt az autót mindenki akarja, legyen férfi, vagy legyen nő, legyen öreg, vagy legyen fiatal. Persze találkoztam olyannal is, akinek alapból nem jönnek be az Audik, őt a magyar gyártással fogta meg a kocsi. Erre a szépségre büszke lehet minden hazánkfia, nem csak az a 11 000, aki közvetlenül gyártja.

Prémium a kidolgozás

Az alcantara bőr sportülésekben mélyen ülünk, tesztautónkat minden jóval felszerelték: duplazónás klíma, ülésfűtés, xenon fények, jó zene cédétárral, Bluetooth, navigáció, nyakfűtés, ülésfűtés. A látványos kerekek 18 hüvelykesek, a kocsi színe vonzza a tekinteteket, a LED-es lámpák rajzolata pedig éket vág az éjszakában. A hátsó sorban két felnőtt éppen elfér, szűk ott a lábtér, a fejtés kevés. A műszerfalból kibújó színes kijelző informatív, grafikai felbontása és a monitor képe azonban nem olyan magas és éles, mint a nagyobb Audikban, kissé szőrösek a betűk, de ez mit sem von el a használati értékéből.

Ilyen motorral már nem kapható

Kövér gázadásra a halk motor hangja erősödik, a kipufogó öblösödik. Az S-tronic dupla kuplungos váltóval kicsit lomha a 140 lovas motor, a fokozatokat lehet a kormányról is kapcsolni. Ha azonban rátaposunk a gázpedálra, akkor felizzik az erőforrás, és rendesen megrántja az üresen 1440 kilogrammos vörös szépséget. Mindez fokozottan igaz, ha a váltókart sport állásba toljuk. Futóműve kemény, de kellemes az autózás még a sportos beállításokkal is, az úthibákon jól csillapít, téli gumival sem zajos az utazás.

Kilencven kilométer/órás sebességnél 1750-et, 110 kilométer/órás sebességnél 2000-et forog percenként a főtengely, 130-nál 2400-at. Mivel a győri kocsi győri motorja hengerkikapcsolós, ezért visszafogott vezetéssel a közel 400 kilométeres tesztet 6,8 literes átlagfogyasztással zártam (100 kilométerenként). A tesztet megelőzően ezzel az autóval korábban megtettem egy gyors Budapest-Győr távot, ahol nem spóroltam a lóerőkkel. Ennek ellenére 8,5 liternél akkor sem fogyasztott többet az autó 100 kilométerenként, az út során három felnőttel autózva.

Ehhez kellet az, hogy az utazás nagy részén kéthengeresként működik az Audi A3 Cabriolet. Még a hengerfejek is lehetnek intelligensek, amint azt az Audi cylinder on demand (cod) rendszere meggyőzően bizonyítja. A részterhelési tartományokon önműködően leállít kettőt a TFSI-motor négy hengere közül, így segítve hatékonyan az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás további csökkentését.

Alacsony terhelésnél, többnyire 1400-4000 percenkénti fordulattartományban egy mechanikus szerkezet kikapcsolja a két középső hengert úgy, hogy a szelepek zárva maradnak. A kikapcsolt hengerekben nincs üzemanyag-befecskendezés. A hengerkikapcsolás nagyjából 0,4 liter üzemanyagot spórol meg száz kilométerenként, miközben 8 grammal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást kilométerenként. Tesztautónkat még a 140 lóerős TFSI hajtotta, ez ma már nem rendelhető, csak a 150 lovas új változata.

Tetőt le!

Az elődjénél szélesebb (28 milliméterrel), hosszabb (180 milliméterrel), könnyebb (60 kilogrammal) és laposabb (15 milliméterrel) Audi A3 Cabriolet formája tetszetős, arányai harmonikusak, lámpái fenségesek. A TT Roadsterhez hasonlóan motoros vászontetőt kapott az A3 Cabriolet, ez sokkal romantikusabb, hagyománytisztelőbb, mint a nehéz, drága és bonyolult keménytető. Tesztautónkban feláras, akusztikusan jobban bélelt volt a tető, de az eső sem fogott ki rajta, bármilyen tartós és makacs is volt az a bizonyos novemberi eső. Az ajtók nehezek, de nem zörögve csukódnak, és ez igaz az egész beltérre. A tető 18 másodperc alatt nyílik és csukódik, teljesen hangtalanul - 50 kilométer/órás tempóig menet közben is. Fél kabriót is varázsolhatunk a kocsiból, egy mozdulattal leengedhető mind a négy ablak.

Drága móka

Hibát nehezen találunk a legkisebb nyitható tetős Audiban, talán csak egy dolog zavarta a fülemet, de az nagyon. Közepes hangerőn már erősen zörgött a jobb oldali ajtóban a hangszóró. Sokunknak azonban nem okoz ez problémát, legolcsóbban 8,44 millió forintért juthatunk A3-as kabrióhoz, 1,4 literes, 125 lovas benzinmotorral. Jól felszerelt tesztautónk ára megközelítette a 13 millió forintot.

Csomagtartója szűk és bár nem kicsi (320 literes), a 100 literes hokistáskám csak a teljesen hátratolt első ülésre fért be mellém. A hátsó ülések a csomagtartóból előre dönthetők, így hosszabb tárgyak is szállíthatók.

Kiemelt Partnereink