Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Így hat az automatizálás idén a vállalkozásokra
2024.04.20 08:18A gyerekeknek biztonságosabb biciklizni, mint autózni
2024.04.20 04:20Végrehajtja első légi hidrogénkísérletét az EasyJet
2024.04.19 17:17A kecskeméti csapat újabb lépést tett az önvezető rendszerek felé
2024.04.19 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Akcióban a magyar fejlesztésű tűzoltóautó - fotók
Hazai fejlesztésű Heros Aquadux X 1500-as típusú gépjárműfecskendőt mutattak be Budapesten, a IX. kerületi tűzoltóságon 2015. július 29-én.
A Heros Aquadux 4x2 olyan középkategóriájú gépjárműfecskendő, amely hajtásképletéből származóan alacsonyabb, ami által gyorsabb kiszolgálófelülettel rendelkezik. Méreteiből adódóan ideális városi gépjármű, amely 2000 liter vizet szállítva szinte minden helyzetben megállja a helyét. Minden szükséges magyar engedéllyel rendelkezik.
A gépjárműfecskendő 1+5 tűzoltó szállítására alkalmas. Szivattyú teljesítménye minimum 2400 liter/perc 10 bar nyomásnál.
Az alapjármű típusa Renault Midlum 220.10. Közúti használatú, elöl aláfutásgátlóval, hátul aláfutásgátló nélkül szerelt alvázzal. Hátul záró kereszttartó nélkül, elöl levehető vonószemmel.
A DXi5 típus jelű meghajtómotor 4 hengeres, soros, dízel, folyadékhűtéses, 158 kW (220 LE, 2300 fordulat/perc) teljesítményű, turbófeltöltéses, töltőlevegő visszahűtéses, common rail rendszerű. A motorteljesítmény a terhelt össztömeg minden 1000 kg-jára 15,8 kW. A motor károsanyag kibocsátása megfelel az Euro IV követelményeknek. Elektromos előmelegítővel van ellátva.
A gépjárműfecskendőnek 6 előremeneti és 1 hátrameneti fokozatú, szinkronizált kézi kapcsolású servoshift rásegítős sebességváltója van. A gépjármű 4x2-es kerékképletű. Kerekek közötti zárható differenciállal rendelkezik.
A mellékhajtás alkalmas a szivattyú teljesítményfelvételének 1,3-szorosának tartós átvitelére 35 ºC környezeti hőmérséklet mellett. A mellékhajtómű ki és bekapcsolása (járó motor mellett) a vezetőfülkéből és a szivattyútérből is biztosított. Biztosítja a szivattyú hajtását menet közbeni oltás esetén is.
Elöl felfüggesztése erősített parabolikus laprugókból áll, teleszkópikus lengéscsillapítókkal, stabilizáló rúddal. Hátul aszimmetrikus hátsó parabolikus laprúgók, stabilizáló rúddal.
A vonulás közbeni biztonságot szolgálja a kéthangú FIAMM légkürt /kompresszorkürt/, valamint a beszéd kihangosítására is alkalmas EVITON 100 M típusú elektromos szirénavezérlő egység és az AL-257 típusú Federal Signal hangsugárzó. A megkülönböztető jelzés vezérlője, valamint a kihangosító kezelőszervei menet közben mindkét első ülésből elérhetők. Elöl a vezetőfülke tetején kettő kékszínű körforgó lámpa, a hátfalon két beépített kék színű villogólámpa (24V 70 W) található. A jármű elején lévő kiegészítő megkülönböztető lámpák (2x24 V 70 W) fénye a vezetőt nem zavarja.