Gyártók A zöldek támadnak, a Renault vitatja a vádakat

A zöldek támadnak, a Renault vitatja a vádakat

MTI/autopro.hu | 2015.11.25 08:25

A zöldek támadnak, a Renault vitatja a vádakat

Svájcban elvégzett vizsgálatok szerint a Renault francia autógyártó egyterűje, az Espace motorjának nitrogén-oxid-kibocsátása akár 25-szöröse is lehet a megengedett értéknek, ha bemelegszik a motor. A Renault vitatja a szervezet megállapításait.

Hirdetés

A Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet megbízásából az alkalmazott tudományok berni egyetemén (BFH) végeztek vizsgálatokat az Espace 1,6 literes, az Euro 6-os kipufogógáz-kibocsátási szabványnak megfelelő dízelmotorral felszerelt változatával. A hat teszt eredményeit kedden hozták nyilvánosságra. Jürgen Resch, a DUH igazgatója kedden Berlinben tartott sajtótájékoztatóján kiemelte: azért végeztették el a svájci vizsgálatokat, mert a dízelmotoros Renault Espace valós károsanyag-kibocsátása más tesztek során is ijesztő mértékű volt.

"Ha az autó motorja nem hideg, hanem meleg volt, a tesztpadokon végzett minden felmérés során olyan mennyiségű káros anyagot bocsátott ki, amelyet még soha nem tapasztaltunk" - mondta. A berni laboratóriumi vizsgálatok során a Renault Espace nitrogén-oxid-kibocsátása 13-25-szörös mértékig haladta meg az engedélyezett, 80 milligramm/kilométer mennyiséget, így legrosszabb esetben kilométerenként 2,06 gramm nitrogén-oxiddal szennyezte a levegőt.

A Renault vitatja a szövetség által tett, az Espace károsanyag-kibocsátásával kapcsolatos megállapításokat. A francia márka közleménye leszögezi, hogy az Espace minden jelenleg érvényes rendelkezésnek és szabályozásnak megfelel – csakúgy, mint a csoport választékában található többi jármű. A Berni Egyetem által használt teszt-eljárások nem az európai szabályozás követelményeivel megegyezőek. A jelentés a teszt eredményeivel kapcsolatosan olyan megállapításokat tesz, amelyek nem véglegesek és „további méréseket” igényelnek.

A közlemény hozzáteszi, a Renault arra törekszik, hogy teljes körűen megértse az említett teszt eredményeit. Különösen lényeges ez annak a tükrében, hogy a független német ADAC intézet 2015 augusztusában tesztelte az Espace modellt és megállapította, hogy az megfelel a szabályozásoknak.

A Volkswagen német autógyártó konszern károsanyag-kibocsátási botrányának kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe közölte: részletes információi vannak arról, hogy szinte minden német autógyártó, azaz nemcsak a Volkswagen, hanem a Daimler, a BMW és az Opel is meghamisította dízelmotoros autók károsanyag-kibocsátási értékeit. A Daimler és a BMW azonnal visszautasította ezt az állítást.

Egy hónapja a német környezetvédő civil szervezet a BHF-en elvégzett vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, az Opel Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata "bizonyos helyzetekben" akár 17-szeresen is átlépi a nitrogén-oxid kibocsátásának megengedett értékét. Az Opel azóta sem reagált erre a vádra, amelyet a keddi berlini sajtótájékoztatón megismételtek a DUH vezetői.

Kiemelt Partnereink