Gyártók A világ legértékesebb autómárkája? Nem kérdés!

A világ legértékesebb autómárkája? Nem kérdés!

Gégény István | 2015.05.28 08:46

A világ legértékesebb autómárkája? Nem kérdés!

Hiába a visszahívások, a listát töretlenül olyan gyártó vezeti, amelynek modelljei nem számítanak prémium kategóriásnak. Megmutatjuk a beszállítók legdrágább tagjait is.

Hirdetés

Természetesen a Toyota. Már megint, még mindig. A japán gyártó 28,9 milliárd dollárra kalkulált értékével letaszíthatatlannak tűnik a trónról, noha a BMW a maga 26,4 milliárd dolláros eredményével viszonylag a sarkában van a riválisnak – csekély 2,5 milliárd dollár a különbség köztük. A dobogóra még a Mercedes-Benz fért fel 21,8 milliárd dollárral, aztán némi légüres tér következik. A Millward Brown felmérése alapján a legértékesebb járműgyártók 10-es toplistájára már 4,3 milliárd dolláros értékkel is fel lehetett kerülni, ez a Lexusnak sikerült is. Érdekesség, hogy az Audi közel 1 milliárddal előzi a családfőnek számító Volkswagen brandet.

A Toyota úgy maradt az élen, hogy 2 százalékot csökkent tavaly óta a vállalat értéke. - Ha megvizsgáljuk a vásárlóknak a Toyota márka iránti bizalmát, némi visszaesést láthatunk a légzsákokkal kapcsolatos visszahívások miatt. Ugyanakkor a járműtulajdonosok tapasztalatai, a képviselt érték és a minőségi termékek emelik a csúcsra a gyártót – utalt az eredményre Peter Walshe, a Millward Brown munkatársa, a Global BrandZ felmérés felelőse.

A 10 legértékesebb gyártó közül a másik japán vállalat, a Honda esett még vissza, ők 5 százalékot veszítettek, ami szintén összefüggésbe hozható a Takata-botránnyal. A BMW eközben 2 százalékot javított eredményén, amit az i családtagok piaci bevezetése is indokolhat.

Igazán komoly előrelépésre az Audi volt leginkább képes: hatalmas, 43 százalékos növekedés fűződik a nevükhöz tavalyhoz képest. Semmi kétség, az utóbbi időben valamit nagyon eltaláltak a négykarikások.

A Toyota egyébként nyolcadik alkalommal áll az élen a tizedik éve elkészített felmérésben, legalábbis az autógyártók sorában. Amint már megírtuk, a cégek összesített értéklistáját ismét az Apple vezeti – 247 milliárdos értékük mellett a Toyota adata eltörpül. A második a Google bő 173 milliárd dolláros mutatóval, a sort további informatikai és telekommunikációs cégek vezetik (a Facebook idén csak a 12. a listán).

A járműipari beszállítók, szolgáltatók sorát a Baidu techcég nyitja, a 40 milliárd dolláros érték az összesített top 100 ranglista 21. helyére elegendő (a Toyota a 30. helyen áll). Persze legalább annyira tekinthetőek a kínaiak közvetlen iparági szereplőnek, mint mondjuk a 3. helyezett Microsoft, de mióta vezető nélküli autót fejlesztenek, több mint érdemes odafigyelni rájuk.

A győztesek jele

Az üzemanyagokat termelő energiaipari óriás, az ExxonMobil 20 milliárd dollárral a 49. helyen áll, a hasonló pályán mozgó Shell közel 19 milliárddal az 53., a Sinopec 17 milliárddal a 63. a listán. A Siemens 15,5 milliárd dollárral a 69., a BP majd 13 milliárddal a 81. helyre futott be. Az Audi 7. helyen szerepel a járműipari toplistán, ám így is közel 1 milliárd dollárral kevesebbet ér, mint a 100. legértékesebb vállalat.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink