Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Új ötletekkel készül a PEngineers a Techtogetherre
2024.04.23 16:18Új szén-dioxid-megkötő módszert tesztelését kezdi meg az OMV-Petrom
2024.04.23 15:24Achim Grewe lesz az Audi Hungaria új pénzügyi igazgatója
2024.04.23 13:22Kibővíti e-autó-komponenseinek gyártását a BMW
2024.04.23 12:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A távolsági buszok piacának növekedésében bízik a Daimler
A német gyártó közösségi közlekedési járművekre specializálódott részlege nem csak az európai kereslet miatt bizakodó.
Bár Magyarországon leggyakrabban a városi buszparkok frissítéséről olvashatunk, a Daimler autóbuszokat gyártó divíziója a távolsági autóbuszok iránti kereslet növekedéséhez fűz nagy reményeket. A részleg vezetője szerint az öreg kontinensen az előző időszaknál is több ilyen autóbuszra lehet igény, mivel főleg a nyugat-európai piacon van különösen nagy szerepe a távolsági buszközlekedésnek.
Hartmut Schick elmondása alapján teljesen más a helyzet az itthon is gyakran a beszerzések tárgyát képező, helyi járatként szolgáló járművekkel: a rövidebb távú használatra szánt buszok piacán enyhe keresletcsökkenésre lehet számítani, írja az Automobilwoche.
A Magyarországon keresett városi buszok esetében kevésbé bizakodó a Daimler |
A Daimler 2015-ben világszerte 28 ezer 801 buszt és alvázat értékesített, ennek 42 százalékát Latin-Amerikában, 28 százalékát pedig Nyugat-Európában. A dél-amerikai kontinens legfontosabb piacán, Brazíliában tavaly 47 százalékkal csökkent a kereslet, és bár a folyamat valószínűleg idén sem fordul meg, Hartmut Schick úgy véli, az újonnan megnyíló piacok kompenzálni tudják a kiesést.
Az egyik legerősebb új terület Irán lehet: a nyugati országok vállalatai előtt nemrég újra megnyíló piacon 17 ezer városi buszra, és akár háromezer távolsági buszra is igény lehet. Szintén pótolhatja a brazil értékesítési kieséseket a tavaly létrehozott indiai üzem szolgálatba állása.