Gyártók A győri TT-kkel villog az Audi Párizsban

A győri TT-kkel villog az Audi Párizsban

autopro.hu | 2014.09.24 13:35

A győri TT-kkel villog az Audi Párizsban

Az Audi a Párizsi Autókiállításon bemutatja az új TT Roadster és TTS Roadster változatokat. Különleges fénypontja a TT harmadik nemzedékének az Audi virtual cockpit. A digitális műszeregység elsőként nyújtja az összes információt közvetlenül a vezető látóterében. Az Audi TT új kijelző- és kezelőrendszerét már kitüntették a Car Connectivity Award, valamint az Automotive Interiors Expo Awards keretében az Év belsőtér-innovációja díjakkal.

A márka formatervezői a klasszikus vonalvezetést újraértelmezték és innovatív részletekkel egészítették ki azt.

Sportosan kompakt és lapos az új TT Roadster. A kétüléses 4177 milliméteres hosszú, azaz 21 milliméterrel rövidebb elődjénél. Ám a tengelytávolság 37 milliméterrel, 2505 milliméterre nőtt, ennek megfelelően rövidek a túlnyúlások. Az új TT Roadster 1832 milliméteres szélességével tíz milliméterrel keskenyebb elődjénél, magassága pedig 1355 milliméter (három milliméteres csökkenés). Csukott tetővel a légellenállási együtthatója (cd) mindössze 0,30 – ez a kompakt sportautók között a legjobb érték –, vagyis az Audi a markáns dizájnt kiváló aerodinamikai jellemzőkkel ötvözte.

Akárcsak az Audi R8 esetében, a Singleframe hűtőrács széles és lapos – a nagy teljesítményű sportautó stílusát követve a márka négy karikája a motorházfedélen található. Az oldalsó levegőbeömlő-nyílások az alapváltozat esetében egymással összeköttetésben állnak, s két függőleges lamella tagolja ezeket.

A fényszórókban is két függőleges elemmel találkozunk, ezek szolgáltatják a nappali menetfényt. Opcionálisan az Audi LED-technikájú fényszórókat is kínál, illetve röviddel a piaci bevezetés után már az új Matrix LED-fényszórók is elérhetőek lesznek – ezek esetében kicsi, egyesével vezérelhető fénykibocsátó diódák biztosítják a távolsági fényt. A márka egy másik innovációja a dinamikus irányjelző, amellyel a Matrix LED-fényszórók megrendelése esetén az irányjelző fény abba az irányba fut, amelyik felé a vezető irányváltoztatási szándékát jelezte.

Az Audi az új TT Roadstert két turbófeltöltéses motorral küldi versenybe, egy TDI- és egy TFSI-erőforrással, míg a TTS Roadsterben egy erőteljes TFSI-aggregát gondoskodik a lendületes vonóerőről. Elődeik képességeit alaposan felülmúlják 135 kilowatt (184 lóerő) és 228 kilowatt (310 lóerő) közötti teljesítményükkel, ám üzemanyag-fogyasztás tekintetében egyértelműen alulmúlják azok adatait.

Az Audi TT és TTS Roadster a TT Coupéhoz hasonlóan teljes egészében Győrben készül. A jövőben a TT Roadster negyedik modellként, az Audi A3 Limousine, az Auid A3 Cabriolet és az Audi TT Coupé mellett, a vállalat 2013-ban megnyitott járműgyárában gördül le a gyártósorról.

Kiemelt Partnereink