Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Siemens bemutatta a Depot360 nevű flottatöltési szolgáltatását
2024.04.24 10:19Kis termék irreálisan nagy dobozban? Az MI ezt is segít elkerülni
2024.04.24 09:24Ingyenes előadásokkal vár a Techtogether Automotive Hungary!
2024.04.24 08:22Mostantól minden Opelből van elektromos változat
2024.04.24 07:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A fékezést könnyíti a BMW új kiegészítője
A márka bemutatta a világ első, kanyarban is segítséget nyújtó ABS rendszerét szupersport-motorok részére.
A BMW Motorrad 2009-ben mutatta be az S 1000 RR modellt, amely nem csupán a gyártó első szupersport-motorja volt, de egyben a kategória első motorkerékpárja, amelyet ABS rendszerrel szereltek fel. Ugyanebben az évben, a Barcelonában megrendezett 24 órás versenyen elsőként győzedelmeskedett blokkolásgátlóval felszerelt szupersport-motor.
Bemutatkozása óta a vállalat kínálatában folyamatosan szerepelt kimondottan a szupersport-motorok igényeire szabott ABS, jelentősen fokozva a szegmens aktív fékezési biztonságát. Az ABS Pro funkció a verseny ABS folyamatos finomításának eredménye, amely lehetővé teszi az ABS segítségét kanyarban történő fékezés során is. Az ABS Pro utólagos kiegészítőként, és kizárólag a HP4 szupersport-motorhoz rendelhető a BMW Motorrad márkakereskedésekben.
A funkció kifejezetten közutakon történő használatra született, ahol mindig váratlan veszélyek leselkednek ránk. Miközben a HP4 verseny ABS funkciója magas fokú biztonságot szavatol egyenesben történő lassítás során, az ABS Pro egy lépéssel tovább merészkedve kanyarokban is növeli a fékezés biztonságát. Megakadályozza kanyaríveken a kerekek blokkolását, még akkor is, ha gyorsan következik be a fékezés; ez csökkenti a hirtelen kormányerő-változást a váratlan fékezési manővereknél, és megakadályozza a motorkerékpár hátuljának akaratlan kitörését.
Műszaki értelemben az ABS Pro az ABS vezérlését a motorkerékpár dőlésszögének függvényében változtatja, az adott helyzetnek megfelelően. A motorkerékpár dőlésszögének meghatározásához a rendszer ugyanazoktól az érzékelőktől származó hossz- és oldalirányú gyorsulási, valamint a perdületre vonatkozó adatokat hasznosítja, amelyeket a DTC (kipörgésgátló) és a DDC (dinamikus csillapítás-szabályozás) rendszerek.
Minél élesebb szögben dől a motorkerékpár, a féknyomás gradiensét a vezérlés annál jobban korlátozza hirtelen manőverek során. Ez azt jelenti, hogy a nyomás felépülése lassabban történik, továbbá az ABS szabályozási tartománya még kiegyenlítettebb lesz. Az ABS Pro előnye a vezető számára a kifinomult reakciókban, a fékezés és stabilitás magas fokában és a kanyarokban elérhető legnagyobb mértékű lassulásban nyilvánul meg.
Bár az ABS Pro értékes támogatást és jelentős biztonsági pluszt kínál kanyarodás során a motoros számára, nem képes a fizikai határok újradefiniálására. Helytelen helyzetfelismerés vagy vezetési hiba következtében ezeket a határokat át lehet lépni, ami szélsőséges esetben bukáshoz vezethet.
Az ABS Pro rendszer 2014. október végétől, utólagos kiegészítőként érhető el a BMW HP4 motorkerékpárhoz a BMW Motorrad márkakereskedésekben.