Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Komoly tervei vannak az IT-vel a magyar kormánynak
2024.04.26 16:23Továbbra is kudarc a Ford e-autós részlege
2024.04.26 15:21Ismét a legvonzóbb magyar munkahelyek között a Mercedes
2024.04.26 13:19Hatékonyabb invertereken dolgozik a Fraunhofer
2024.04.26 12:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A VW begyújtja a marketingrakétákat
Miközben a német járműipar reklámköltségei alig növekedtek, a gyártó 11 milliárd forinttal többet szánt autóinak népszerűsítésére.
A német autóipar 2016 első negyedévében 533 millió eurót fordított marketingtevékenységekre, ami az előző év azonos időszakához képest szerény, 1,6 százalékos növekedés. A Volkswagen viszont megduplázta a reklámokra fordított kiadásait, 71,4 millió eurót költött – 37,4 millióval többet, mint tavaly, közölte az Automobilwoche.
Bár logikusnak tűnne, a többletkiadás nem a dízelbotrány miatt keletkezett: a gyártó a speciális modelleket, mint például az Allstar kiadásokat promotálta. A növekedés ezen kívül a marketingosztály 2015 első negyedévében alacsonynak számító aktivitása miatt is jelentősebbnek tűnhet.
Nem sajnálják a pénzt reklámra |
Ami a versenytársakat illeti, a Daimler 43,3 millió eurót költött németországi marketingre, ami 15,5 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest. A Renault 15 százalékkal növelte, a Ford 4,9, míg az Opel 15,8 százalékkal csökkentette ilyen jellegű kiadásait. A gyártók összesítve 178 millió euróból tévéreklámokat, 97 millióból újsághirdetéseket, 85 millió euróból pedig online megjelenéseket vásároltak.