Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Pajunt küldi a Tesla 3 ellen a Porsche
Csakis elektromos autóként küldi harcba a Porsche a Pajunt, a régóta tervezett középkategóriás szedánt.
Korábban az a hír járta be a világot, miszerint a Porsche letett a csakis villanymotorral hajtott autókról. A Porschétól azonban megszokhattuk, hogy a jövővel kapcsolatban állandóan ködösít: egy évtizede kizárták, hogy dízel autót gyártsanak és ma már három ilyen modell is van a kínálatban.
Az AutoBild illusztrációján a Porsche Pajun |
Az auto motor und sport német autós magazin értesülései szerint a Porsche elvetette a Pajun (egyelőre munkacím, a végleges változat más nevet kaphat) dízel és benzines változatainak a tervét, így maradt a villanyos megoldás.
Oka nemcsak a Tesla terjeszkedése (a Model 3 2017-ben érkezik 30 ezer eurós alapáron), hanem az, hogy a felső-középkategóriában nagy a sűrűség, az Pajunnak olyan kocsikkal kell megküzdenie, mint a népszerű BMW 5, Audi 6 és Mercedes-Benz E trió, de a prémium szegmens felől a Maserati Ghiblivel is számolni kell.
A Panamera műszakiságát kapja - villanymotorral |
A lap szerint a Pajun 2018-ban vagy egy évvet később érkezhet elektromos hajtáslánccal, várhatóan 350-400 kilométeres hatótávval. A 4,6 méteres Pajun a Panamera technikáját örökli, a neve is a nagy testvérből származik: Panamera Junior.
A Porsche hibrid változatain is dolgozik, hamarosan piacra kerül a Cayenne és a Panamera plug-in hibrid, azaz hálózatból tölthető változata.