Gyártók A Leon génjeit örökölte az első Seat SUV

A Leon génjeit örökölte az első Seat SUV

autopro.hu | 2016.02.14 06:27

A Leon génjeit örökölte az első Seat SUV

A modell új korszak kezdetét jelenti a márka számára. Az Ateca a Leon továbbfejlesztése – emelte ki a márka elnöke.

Hirdetés

Hűen a márka hagyományaihoz, a modell szintén a spanyol földrajzból kapta nevét: Ateca az Ibériai-félsziget szívében található, Zaragozától nyugatra fekvő kis falu.

4,36 méteres hosszúsága mellett piaci szegmense legtágasabb térkínálatával szolgál, a leghosszabb beltérrel és a legnagyobb – alapesetben 510, az összkerékhajtású változatban pedig 485 literes – csomagtartóval. A karosszéria nemcsak sokoldalúságával tűnik ki, hanem intelligens könnyűszerkezetes konstrukciójával is. Kiemelkedő merevsége mellett szegmense legkönnyebb modelljeinek egyike, ami nem csupán városi forgalomban biztosít számára magas fokú agilitást.

Széles az innovatív vezetői segédrendszerek kínálata. Ezek közé tartozik például a közlekedési torlódás asszisztens, amely araszoló forgalomban könnyíti meg nagyban a vezető dolgát. Sűrű dugóban – a rendszer működési határain belül – önállóan gyorsít, lassít és kormányoz, míg a 60 kilométer/óráig terjedő magasabb sebességtartományokban sebességszabályozó és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő funkcióival támogatja a sofőrt. Új fejlesztésű biztonsági technika a vészhelyzet-asszisztens: amennyiben a vezető meghatározott időtartamon túl inaktív marad a jármű által észlelt vészhelyzet esetén, a jármű először fény-, majd hangjelzéssel, végül pedig rövid fékezéssel figyelmezteti. Ha a sofőr erre sem reagál, az e rendszerrel felszerelt Ateca önműködően megállásig fékez, miközben mindvégig sávjában marad. További fejlett technikák a követési távolság Front Assist funkcióval kiegészített automatikus szabályozása, a közlekedési táblák felismerése, a visszapillantó tükrök holtterének felügyelete, a hátsó kiállás-asszisztens, vagy éppen a jármű virtuális felülnézete.

Az Ateca dízeleinek kínálata a 115 lóerős 1.6 TDI aggregáttal indul, míg a 2.0 TDI két, 150 és 190 lóerős teljesítménylépcsőben is rendelkezésre áll. Átlagos üzemanyag-fogyasztásuk 4,3-5 liter között alakul 100 kilométerenként, amelyekhez kilométerenként 112-131 gramm szén-dioxid kibocsátása párosul. A benzines belépőmotor a 115 lóerős 1 literes TSI, a részterhelésnél hengerlekapcsolással üzemelő 1.4 literes TSI pedig 150 lóerőt teljesít. Az üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek itt 5,3-6,2 l/100 km, illetve 123-141 g/km között alakulnak.

Kiemelt Partnereink