Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Akkumulátorgyár készül a VW számára
2024.04.25 06:18Ez a vállalat megreformálja a raklapozást
2024.04.25 04:16Új gyártócsarnokot építtet a Szabó Fogaskerékgyártó
2024.04.24 17:18Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A GM újraélesztené az orosz autógyártást
A vállalat európai igazgatója szerint elképzelhető, hogy eljön egy nap, amikor ismét indítják a termelést a gazdasági problémákkal küzdő országban.
A General Motors (GM) az Oroszországot érintő gazdasági válság következtében visszaeső kereslet miatt először a Chevrolet és Opel márkák értékesítését szüntette be, majd a szentpétervári gyárat is leállította. Bár a konszern jelenleg nem tervezi a termelés újraindítását az orosz városban, Karl-Thomas Neumann szerint minden tényező rendelkezésre áll a működés folytatásához. Az értékesítési stop ellenére a kereskedői hálózat sem bomlott fel.
A gazdasági problémák megjelenése előtt az orosz piac az egyik legígéretesebb területnek tűnt, 2012-ben csaknem hárommillió autó talált gazdára. A GM két legfontosabb márkájával komoly sikereket tudott elérni: az olcsóbb Chevrolet-modellekkel többek között a Hyundai és a Kia, míg a prémiumok közé igyekvő Opelekkel a Volkswagen termékeivel tudta felvenni a versenyt.
Reális lehet, de nem holnap következik be az Opel oroszországi felélesztése |
A kereslet utóbbi években történt drasztikus változása, az autógyártók termelését kvótákkal szabályozni kívánó orosz kormányzat, illetve a GM belső, finanszírozási problémái miatt az oroszországi kilátások alapjaikban változtak meg. Az Automotive News-nak adott interjú szerint a vállalat európai főnökét is meglepné, ha újraindítanák az Opel márkát Oroszországban. A konszern jelenleg mindössze három, importált Chevrolet-modellel (Tahoe, Camaro és Corvette) van jelen az orosz piacon.
A helyi piaci igények alakulásával kapcsolatban azonban a GM egyelőre kivár: Neumann szerint igyekeztek úgy elhagyni az országot, hogy „közben ne égessenek fel minden hidat maguk mögött”. Ezt bizonyítja az is, hogy a konszern nem szerelte le, vagy adta el a szentpétervári üzemét, ami jelenleg bár üresen áll, a recesszió elmúltával komoly előnyt jelenthet a GM-nek az újrainduló versenyben.