Gyártók 2016 féltávjánál: így muzsikálnak az autógyártók

2016 féltávjánál: így muzsikálnak az autógyártók

autopro.hu/B.B. | 2016.07.29 06:35

2016 féltávjánál: így muzsikálnak az autógyártók

Sorra hozzák nyilvánosságra az idei első félév értékesítési és pénzügyi adatait a vállalatok, most a Skoda, a Nissan és a Fiat Chrysler is megszólalt.

Hirdetés

A legnagyobb gyártók és a Renault után további vállalatok adtak számot az idei első hat hónapos működésükről. A VW-konszernhez tartozó Skoda például rekordot döntött: a csehek még korábban sosem adtak el annyi új autót, mind az 2016 első felében. Az 569.400 autó 4,6 százalékos bővülést jelent az előző évihez képest, ebből csak júniusban 98.800 került új tulajdonosához. A csehek autóit leginkább Kínában és Európában vették, de a (gyártó szempontjából legalábbis) az oroszországi keresleti problémák is megszűnőben vannak. A legnépszerűbb modell az Octavia volt, ezt a Fabia, a Rapid és a SuperB követi.

A PSA az európai fellendülésnek köszönhetően szintén első félévre érvényes rekordot állított be. A cég nettó bevételei megkétszereződtek, 1,21 milliárdos értékre ugrottak, igaz, a Peugeot, a Citroen és a DS kocsikból összesen kevesebbet (1,54 milliót) szállítottak ki, mint egy évvel korábban. A működési nyereség aránya a korábbi ötről 6,8 százalékra nőtt. Ami másoknak nehézség, az a PSA számára lehetőség lehet: Jean-Baptiste de Chatillon pénzügyi vezető szerint ugyanis a brexit után bebizonyíthatják rugalmasságukat – lehetséges tehát, hogy a jövőben a franciák nagyobb hangsúlyt tennének a brit piacra.

Bár rekordot nem döntött, de szintén sikeres hat hónapot tudhat háta mögött az FCA is. Az eladások számának csökkenése ellenére nyeresége olyannyira növekedett, hogy emelte a teljes évre vonatkozó várakozásait. A Fiat Chrysler további kilátásai is jók, hiszen a Jeep márka SUV-jai iránti kereslet 16 százalékkal nőtt.

Kevésbé örülhetnek a Nissan vezetői, hiszen a vállalat nyeresége csak 2016 második negyedévében főleg a japán jen árfolyamának kedvezőtlen alakulása miatt 10,7 százalékkal csökkent. A cég forgalma sem éri el a 2015-ös, azonos időszaki értékeket. A Nissan számára problémát jelenthet, hogy elemzők a továbbiakban a feltörekvő piacokon jelentkező kereslet növekedésének kisebb mértékével számolnak. A japánokat valamelyest megnyugtathatja, hogy az árfolyamhatásokat kiszűrve a profit növekedne – csakhogy a brexit utáni kérdőjelek miatt nem valószínű, hogy a valutapiacokon egyhamar visszaállnának a népszavazás előtti állapotok.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink