Gyártók 2 millió Ram pickup megy vissza a feladónak

2 millió Ram pickup megy vissza a feladónak

autopro.hu | 2015.07.28 07:53

2 millió Ram pickup megy vissza a feladónak

Egymástól függetlenül két nagy tételű visszahívást jelentett be az FCA: hol egy túlérzékeny szenzor a hibás, hol kábelkötegekkel van gond. Van viszont egy jól ismert közös nevező: hát persze, a légzsák.

Hirdetés

Ha olvasóink úgy éreznék, egyre bátrabban kongatjuk a vészharangot a Fiat Chrysler környékén – igazuk van. Ahogy meggyőződésünk szerint nekünk is. Az FCA olyan botrány főszereplőjévé vált ugyanis, amilyet még nem látott a világ járműipara, s miközben praktikus kooperációs törekvésnek álcázott túlélési akcióként a konszern vezére jó ideje próbál erőnek erejével együttműködésre lépni gyakorlatilag bármely más járműgyártóval, addig az NHTSA épp a minap 105 millió dolláros büntetést akasztott a vállalatcsoport nyakába. Tegyük hozzá: csupán Amerikára vonatkozóan.

És akkor itt van ez az újabb visszahívási ügy, mindjárt kettő is, ám egybecsomagolva talán könnyebben emészthető. Az egyik körben a 2013-15 között gyártott Ram 1500, 2500 és 3500 modellek érintettek, különösen a négyajtós változatok, azok közül is a 2012. június 20. és 2015. január 26. között gyártott példányok. A hibajelenség önmagában leírva kissé derűt fakasztó, kivéve, ha mi ülünk az adott autóban. A túlzottan érzékenyre állított szenzorok miatt ugyanis előfordulhat, hogy egy erősebb ajtóbecsapás aktiválja az oldalütközést jelző rendszert, így az oldalsó függönylégzsák és a biztonsági öv baleseti szituációra hangolt előfeszítő mechanizmusa életbe lép. Így viszont akár álló helyzetben is komoly veszélynek vannak kitéve a még talán nem is utasnak számító személyek, akik épp az autóban tartózkodnak. Az FCA számításai szerint 667 ezer 406 ilyen autót kell visszahívni az USA államaiban, 153 ezer 11 darabot Kanadában, 8 ezer 272 példányt Mexikóban, és nem mellékesen Észak-Amerika területén kívül is szervizbe kell terelni 14 ezer 847 pickupot.

Ram 2500 a 2014-es modellévből - mindkét körben behívót kaphat, ha van benne EVIC

A második ügyben a RAM 1500, 2500, 3500, 4500 és 5500 sorozatai kapnak behívót, amelyek 2011. január 18. és 2014. október 7. között gördültek le a gyártósorról, feltéve, ha EVIC-et (Electronic Vehicle Information Center) is beléjük építettek. Amint az adatokból látható, van némi átfedés a két visszahívás között. Utóbbi esetben az okozhat gondot, hogy a kormánykerék környékén futó plusz kábelezés súrlódhat egy tartórugóval, a reakció rövidzárlatot eredményezhet, ami indok nélkül kioldhatja a sofőr légzsákját. Csak az USA területén 1 millió 60 ezer 531 példányt érint a hiba, bár a jelzett átfedések miatt nem ismert a pontos önálló mennyiség.

Ha már csomag, pakoljuk bele a többi kapcsolódó hírt is: 1,4 millió autót azért hívott vissza nemrég az FCA, mert az Uconnect nevű szoftverüket feltétlenül frissíteni kell a külső támadások, a hackelések elkerülése céljával. Mivel nem Tesla modellekről van szó, az ilyesmi egyelőre nem oldható meg távvezérléssel. 350 ezer Dodge Journey és Fiat Freemont sem maradhat a gazdájánál túl sokáig, ott a motorborítással lehetnek problémák.

Kiemelt Partnereink