Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Közös fejlesztést jelentett be a Siemens és a Mercedes-Benz
2024.04.24 16:25Baleset történt az SK On komáromi akkugyárában
2024.04.24 15:22Akkumulátorgyárat épít a Honda
2024.04.24 13:20Így térülhetnek meg az elektromos targoncák
2024.04.24 12:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
A Scania betörne a konténerek közé
Bár a Scaniának léteznek különleges felépítményei hazánkban is, a köztisztaság területén elvétve találkozhatunk a márkával. A hazai forgalmazó idén ezekre a területekre is be kíván törni a HYVA felépítménygyártó konténeremelőivel.
Az 1979-ben Hollandiában alapított Hyva ma már multinacionális vállalat. Több mint 130 országban van jelen és 25 ezer ügyfélt tart nyilván. Fő profilja a hidraulikus emeléstechnika a be- is kirakodási rendszerek, valamint a hulladékgyűjtő berendezések. A Scania a múlt hónapban a XXI. Nemzetközi Köztisztasági Szakmai fórumon és Kiállításon két speciális Hyvalift emelő- és szállítógépet mutatott be.
A konténeres szállításban is kínál megoldásokat a Scania. (képgaléria) |
Az egyik gép egy rövidfülkés, 350 lóerős (P360LB4x2 HSA CP14), a másik egy 400 lóerős (G400 LB6x2HSA CG16) hálófülkés kivitel. Mindkét jármű AdBlue-mentes, EGR-rel szerelt Euro 5-ös károsanyag-kibocsátású rendszerrel készül. A kisebbik egy 12 tonna emelési kapacitású, kitológémes, láncos konténeremelőt hordoz a hátán, amelyet a fülkéből lehet vezérelni. A biztonságos emelésről gondoskodó letalpalók külön-külön vezérelhetőek, így egyenetlen talajon is biztonságos az emelés.
Ezzel a fajta járműfelépítménnyel sokszor találkozhatunk a közutakon, a konténeres autók hasonló technikával emelik és szállítják az építkezések hulladékait. Ha a ház körüli sitt elszállítására szerződtetünk szakembert, akkor ő is hasonló rendszerrel fog dolgozni.
A másik bemutatott jármű a laikusoknak érdekesebb lehet. A HYVALIFT 20 tonnás horgos emelője nem emeli, hanem magára húzza a konténert. Ilyen hulladéktárolókat leginkább a nagyáruházak háta mögé belesve láthatunk. Ilyesmiben tárolják például a papírhulladékot a Metro áruházakban.
A konténer mozgatását a sofőr ebben az esetben is a vezetőfülkéből irányítja. A rendszer teljesen pneumatikus működtetésű, külső-belső hidraulikus konténerzárással kombinálva. A szállítható konténerek hossza 4800 – 7100 mm. A felépítmény alkalmas a konténer tömegének mérésére, ezáltal pontosabb adminisztrációt tudnak vezetni a hulladékkal kapcsolatban.
Mindkét emelő és szállító járműtípusra nagy igény van a piacon. A szigorodó környezetvédelmi normák betartása sok esetben a már meglévő járművek cseréjét vonják maguk után, így a Scaniának ezen, a hazánkban számára még új területen is létjogosultsága van. Ma már a minőség nem kérdés, a választásban a döntő szempont az ár lehet.
Sajnos ezen a téren nem tudunk konkrétummal szolgálni. A hazai Scania – a piaci versenyre hivatkozva – csak a komoly érdeklődőknek szándékozik árat adni.