Gyártók SZEnergy: nem csak a Széchenyi-egyetemen lehet rájuk büszke

SZEnergy: nem csak a Széchenyi-egyetemen lehet rájuk büszke

autopro.hu | 2010.05.12 15:53

SZEnergy: nem csak a Széchenyi-egyetemen lehet rájuk büszke

A Shell Eco-Marathonon az Urban Concept/Solar kategóriában 2010-ben győztes SZEnergy csapatot, a SZEvolution autót és a program támogatóit köszöntötték a győri Széchenyi István Egyetemen szerdán délután. Dr. Szekeres Tamás rektor úgy fogalmazott, a csapat teljesítményére méltán lehet büszke az intézmény.

Hirdetés

- Ezek a fiatalok elkötelezett hívei annak a szakmának, amire készülnek, a magyarországi járműgyártásnak - mondta köszöntőjében dr. Szekeres Tamás rektor, aki szerint a mostani siker a büszkeség érzését kelti, a jövő pedig a reménységét, az ugyanis, hogy a csapat kategóriájában a legjobb volt, garancia arra, hogy a szponzorok jövőre is adakozók lesznek.

Dr. Szekeres Tamás rektor(balra) köszönti a csapatot

Dr. Varga Zoltán egyetemi docens, a csapat vezetője úgy vélekedett, a siker egyik összetevője az, hogy igazi csapatként viselkedtek, segítették egymást, akarták a sikert. A másik összetevőt a technológia jelentette, a nap felé fordították a kollektorokat, hogy az árnyékolás ne okozzon problémát és minden oldalt külön áramkörre kötöttek. Bár az időjárás nem kedvezett a versenynek, a csapat így is sikerrel szerepelt a németországi Lausitzban, ahol a napelemes kategória egyik új feltétele 2010-ben az volt, hogy a célba érkező járművek több energiával fejezzék be a versenyt, mint induláskor.

Akikre büszkék lehetünk
Akikre büszkék lehetünk


A győri egyetem napelemes autója által elhasznált energiamennyiség 1.028.454 Joule volt, míg a napelemek által termelt energiamennyiség 1.078.356 Joule. Ez azt jelenti, hogy több áramot termeltek, mint amennyit elhasználtak, tehát egyedüliként tudták teljesíteni a szigorú versenyszabályt.

A versenyen 22 ország 213 csapata vett részt. A kihívás egyszerű volt: megtervezni, megépíteni és vezetni a legtakarékosabb autót egy meghatározott távon. A versenyen a Széchenyi István Egyetem az idei évben is a mérnökhallgatókból és oktatókból álló SZEnergy Team nevű csapatával volt jelen, s egy teljesen új fejlesztésű autóval indultak a napelemes meghajtású kategóriában. A napelemek körülbelül 7 négyzetméteres felületet takarnak az autóból, az autó formáját is optimalizálta a csapat a még jobb napenergia befogadóképesség érdekében.

A csapat vezetői: dr. Varga Zoltán egyetemi docens (csapatvezető, felkészítő tanár), Szauter Ferenc tanszéki mérnök (csapatmenedzser), Polák József (gyártás, hegesztés), dr. Dogossy Gábor egyetemi adjunktus (karosszéria gyártás), Lőrincz Illés (napelemek, villamos rendszer), Hegedűs Imre (kivitelezés), dr. Szénásy István egyetemi adjunktus (napelemek, villamos hajtásrendszer).

A csapat hallgatói tagjai: a pápai Kocsis Péter Zoltán (szak: gépészmérnöki BSc, feladat a csapatban: általános konstrukciós munkák, az érettségit adó középiskola neve és helye: Petőfi Sándor Gimnázium, Pápa), a veszprémi Zeitler Álmos (mérnök informatika Bsc, informatika, villamos rendszer, Padányi Bíró Márton Gimnázium, Veszprém), a csényei Czeglédi Dávid (járműgépész mesterszak, karosszéria konstruktőr, Tinódi Sebestyén Gimnázium, Sárvár), az ikervári Pados Péter József (mérnöktanár informatika, 3D, látványtervezés, Tinódi Sebestyén Gimnázium, Sárvár), a jáki Zámbó Zoltán (gépészmérnöki BSc, karosszéria konstruktőr, Gépipari és Informatikai Műszaki Szakközépiskola, Szombathely), a balogunyomi Kiss András (gépészmérnöki BSc, karosszéria konstruktőr, Szent Györgyi Albert Gimnázium, Szombathely), a kemenesszentpéteri Kövi Tamás (gépészmérnöki BSc, futómű, kormányzás rótervezés, Türr István Gimnázium, Pápa), a kisteleki Seres Szabolcs (gépészmérnöki BSc, kivitelezés, Déri Miksa Ipari Szakközépiskola, Szeged), a tatabányai Pócs Ervin András (gépészmérnöki BSc, fékrendszer tervezés (Árpád Gimnázium, Tatabánya), a miskolci Gyömbér István (gépészmérnöki BSc, fékrendszer tervezés, sofőr, Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola, Miskolc), a csurgói Deres Ádám (gépészmérnöki BSc, szponzorkeresés, Nagyváthy János Középiskola, Csurgó), a győrvári Nagy Attila (gépészmérnöki BSc, médiafelelős, honlapkezelő, kivitelezés, Csányi László Szakközépiskola Zalaegerszeg), a kisbéri Willisits Vilmos (járműgépész mesterszak, fékrendszer, villamos hajtás kivitelezés, Jedlik Ányos Szakközépiskola Győr), a sárvári Pup Dániel (gépészmérnöki BSc, karbonfelni gyártás, hallgatói csapatvezető, Kanizsai Dorottya Gimnázium Szombathely), a hódmezővásárhelyi Erdei Attila mérnök informatika BSc, honlapfelelős, 3d munkák, Kossuth Zsuzsanna Műszaki Szakközépiskola és Gimnázium, Hódmezővásárhely), a jákfai Horváth Ádám (villamosmérnöki BSc, villamos rendszer, Barabás György Műszaki Középiskola, Sárvár), a rábakecöli Homlok Péter (gépészmérnöki BSc, futómű, kormányzás, Lukács Sándor Szakközépiskola, Győr), a vassurányi Csilinkó Ádám (gépészmérnöki BSc, karbonfelni gyártás, Gépipari és Informatikai Müszaki és Szakközépiskola, Szombathely), a soproni Khaut Péter (gépészmérnöki BSc, fékrendszer, Berzsernyi Dániel Gimnázium, Sopron), a csurgói Bodó Gábor (gépészmérnöki BSc, kivitelezés, konstrukciós munkák, Eötvös Loránd Műszaki Szakiskola, Kaposvár), a budapesti Gonda Gellért (gépészmérnöki BSC, kivitelezés, konstrukciós munkák, Budenz József Gimnázium, Budapest), a szolnoki Molnár Viktor (villamosmérnöki BSC, villamos rendszer, Pálfy János Műszeripari és Vegyipari Szakközépiskola, Szolnok), az esztergomi Czibula Levente (építőmérnöki BSc, napelemek, villamos hajtásrendszer, Temesvári Pelbárt Ferences Gimnázium, Esztergom).

A Széchenyi István Egyetem, a SZEnergy csapat partnerei, technikai, anyagi támogatói a sikerhez vezető úton:

Széchenyi István Egyetem Műszaki Tudományi Kar Közúti és Vasúti Járművek Tanszék, Universitas-Győr Nonprofit Kft., SZE Járműipari Regionális Egyetemi Tudásközpont, Willisits Engineering – szakmai tanácsadás, szakképzési hozzájárulás és alkatrészek, Sáhó Műhely Győr-Ménfőcsanak – váz és felni gyártás, Borsodi Műhely Kft. - Visiotech Hungary Gépgyártó Klaszter – futómű és kormánymű elemek gyártása, KORAX Gépgyár Kft. – napelemek laminálása, AMC Europe Kft. – motorvezérlő és töltéskiegyenlítő elektronika tervezése, gyártása, Zoltek Zrt. – karbon-kompozit anyagok, OTP Bank Nyrt. – szakképzési hozzájárulás, Hella Hungária Kft. – világító és jelzőberendezések, Allianz Csoport – szakképzési hozzájárulás, Betonsped Kft. – szakképzési hozzájárulás, HK-Fúzió Bt. – kábelek és szerelvények, PROVERTHA GmbH – szakképzési hozzájárulás, EPCOS AG – ultrakapacitás, Pannon Csapágy Kft. – csapágyak, Eurowind Kkt. – szakképzési hozzájárulás, Metrikont Kft. – kötőelemek, Autentik Csoport – szakképzési hozzájárulás, Rc Modellek modellbolt – akkumulátorok, igm Robotrendszerek Kft. - első híd gyártás, Loctite – ragasztóanyagok, POWERTER kft. – töltésvezérlő gyártása, Nano Gionic kft. – a versenyautók védőkezelése nanotechnológiával, Biofan Kft. – sablon gyártása a karosszéria elemekhez, Polder Kft. – szakképzési hozzájárulás, Ventus-953 Kft. – fogyasztás- és töltésmérő, Fertődi Építő és Szolgáltató Zrt. – szakképzési hozzájárulás


Kiemelt Partnereink